صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت:

موانع پیش‌روی سرمایه‌گذاران برای کارآفرینی زیاد است

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: یک سرمایه‌گذار برای کارآفرینی باید چندین مانع را بگذراند تا اینکه بتواند سرمایه خودش را به تولید و اشتغال تبدیل کند که این یک اشکال جدی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فارس، علی بختیار اظهار کرد: بحمدالله تیم اقتصادی دولت دوازدهم تیم منسجم‌تری نسبت به دولت یازدهم است و از این نقطه قوت می‌توان برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور استفاده کرد.
وی بابیان عوامل مؤثر برای به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد کشور، افزود: بهبود فضای کسب‌وکار از اقدامات ضروری است که باید انجام شود چرا که با این فضای فعلی کسب‌وکار امکان تولید فراهم نیست.
نماینده گلپایگان و خوانسار گفت: یک سرمایه‌گذار برای کارآفرینی باید جندین مانع را بگذراند تا اینکه بتواند سرمایه خودش را به تولید و اشتغال تبدیل کند که این یک اشکال جدی است.
بختیار تصریح کرد: بخشی از این مشکلات به آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها بر‌می‌گردد و نیاز است تا این موارد اصلاح شود و یک سری هم برداشتن موانعی است که جلوی پای دولت است و ما در مجلس آماده هستیم تا موانع قانونی را با لایحه‌ای که دولت ارائه خواهد داد، بر‌داریم.
وی بیان کرد: نکته مهم دیگر نبود سرمایه کافی و مناسب در داخل کشور است؛ به عبارتی اگر بخواهیم از بانک‌های داخلی هم سرمایه تزریق کنیم کافی نیست که البته کارهایی هم مثل بحث برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برای سرمایه‌گذاری در شهر‌ها و روستاها انجام‌شده اما باید سرمایه خارجی را بتوانیم وارد کنیم.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کاری که دربخش نفت انجام شد، می‌تواند در بخش‌های دیگر هم اتفاق افتد که هم سرمایه و هم فنّاوری منتقل شود.
بختیار گفت: اقدام دیگر این است تا هر چه سرمایه‌داریم که در بانک‌ها فریز شده و یا در بازار سفته است؛ آزاد شود تا با این چند اقدام جهشی درزمینهٔ مسائل اقتصادی کشور اتفاق افتد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی و فرهنگی کشور متأثر از وضع اقتصادی است، اظهار کرد: ما باید درواقع همان‌گونه که در بحث اقتصادی به دنبال توسعه هستیم در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی و سیاسی هم کار کنیم.
عضو فراکسیون امید با اشاره به اینکه در بحث سیاسی نیاز داریم تا با رویکرد تعاملی و البته با پافشاری بر اصول و ارزش‌ها پیش برویم، گفت: حتماً باید طرح‌های توسعه‌ای کشور پیوست فرهنگی داشته باشد چراکه بخش زیادی از مسائل اجتماعی ارتباطی با بیکاری و مسائل معیشتی دارد.
بختیار عنوان کرد: مشکلات اقتصادی، آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، سرقت و ... را باعث شده و برای مسائل اجتماعی هم نیاز به یک نظام جامع توسعه‌یافته هستیم که یکی از این موارد این است تا در خصوص متولیان مسائل اجتماعی و فرهنگی که زیاد هستند به انسجام برسیم.
وی در پایان گفت: با توجه به تشکیل کابینه دوازدهم طبق صحبت وزیر کشور ظاهراً تکلیف استانداران و فرمانداران به‌صورت حداقلی تا آخر شهریور انجام خواهد شد و ما انتظار داریم که هر چه زودتر تمام بخش دولت که فرمانداران و استانداران را شامل می‌شود سریع‌تر مستقرشده تا بتوانند اقدامات دولت دوازدهم را پیش ببرند.