صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

تله سور: ونزوئلا با حمایت روسیه و چین در حال افزایش تواناییش در حوزه نفت و گاز است

ونزوئلا در حالی که زیر تحریم های آمریکا قرار دارد، با حمایت روسیه و چین در حال توسعه توانایی و ظرفیت خود در امور نفتی و گازی است.
به گزارش کسب و کار نیوز  به نقل از شبکه تله سور، وزیر نفت ونزوئلا سه شنبه گذشته با سفیر روسیه در ونزوئلا دیدار کرد تا دو طرف طرح های سرمایه گذاری مشترک برای شرکت های مختلف روسیه در ونزوئلا را مورد بازبینی قرار دهند.
ونزوئلا مدتهاست طرح های گسترده ای برای توسعه کمربند نفتی 'اورینوکو' که بزرگترین ذخیره نفتی جهان را در اختیار دارد، در دستور کار دارد و این در حالیست که روسیه و چین نیز در پروژه های مشترک در این کمربند نفتی مشارکت داشته اند.
روسیه و چین همچنین در راستای طرح ها برای توسعه پروژه های گازی در شبه جزیره 'پاریا' در ایالت 'سوکره' ونزوئلا هستند. 
در کنار این طرح ها، مسکو و کاراکاس بیش از 261 توافق نامه برای تقویت همکاری های اقتصادی دو کشور امضا کرده اند.
'گازپروم بانک' سومین بانک سرمایه گذاری در روسیه یکی از بزرگترین سرمایه گذاران در ونزوئلا برای توسعه پروژه های امور انرژی است. طی دو سال گذشته، این بانک بیش از یک میلیارد دلار در پروژه های اجرا شده توسط شرکت ' پتروزامورا' در ونزوئلا سرمایه گذاری کرده است.
'ریکاردو منندز' معاون رئیس جمهوری ونزوئلا نیز چهارشنبه گذشته اعلام کرد که مقامات ونزوئلا در حال بررسی افزایش سهام چین در برخی پروژه های مشترک در ونزوئلا هستند.
وی تصریح کرد که چین تمایل خود را برای مشارکت در فعال سازی مجدد 800 چاه نفت در این کمربند نفتی در منطقه ' آنزواتگی' با هدف افزایش تولید 42 هزار بشکه ای در هر روز نشان داده است.
ونزوئلا در نظر دارد همکاری های جدیدی را با شرکت ملی نفت چین آغاز کند تا هم فضا برای کاراکاس در پیوستن به بازار آسیا فراهم شود و هم هزینه های نقل و انتقال نفت خام ونزوئلا به برخی مناطق جهان کاهش یابد.