صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق کرمانشاه

برندسازی در حوزه گردشگری کرمانشاه ضروری است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت: باید در حوزه گردشگری استان کرمانشاه برندسازی کنیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت: باید در حوزه گردشگری استان کرمانشاه برندسازی کنیم.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران،  کیوان کاشفی در کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و هنر اتاق کرمانشاه گفت: امروزه گردشگری با سرعت بالایی در جهان در حال حرکت و پیش رفتن است و اغلب خانواده‌ها بخشی از درآمدهای خود را به گردشگری اختصاص می‌دهند.
 
کاشفی ادامه داد: جذب سرمایه‌گذار در حوزه گردشگری باید جزو اولویت‌های اصلی استان باشد، چراکه در این استان گردشگری در جایگاه والایی قرار دارد.
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت: سرمایه‌گذار در هرجایی که بخواهد سرمایه‌گذاری کند، قبل از هر چیز به فکر بازگشت سرمایه و در واقع کسب سود است، لذا ما نیز وظیفه‌داریم برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان کسب سود را تأمین و تضمین کنیم.  
 
کاشفی تصریح کرد: استان کرمانشاه هنوز در رینگ اول گردشگری کشور قرار ندارد و برای قرار گرفتن در این رینگ نیاز است که هم سرمایه‌گذاری در این حوزه را بیشتر کنیم و هم برندسازی انجام دهیم.  
 
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت: باید از توان و ظرفیت شهرداری کرمانشاه بیشتر استفاده کنیم و در واقع باید سطح انتظاراتمان از شهرداری برای ورود به اجرای چنین برنامه‌هایی را بیشتر کنیم.  
 
وی تأکید کرد: گردشگری یکی از پنج حوزه‌ای است که اتاق بازرگانی با نگاه ویژه‌ای به آن ورود کرده است.
 
ایجاد باور اقتصادی در حوزه گردشگری استان بسیار مهم است
 
رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی کرمانشاه گفت: ایجاد باور اقتصادی در حوزه گردشگری استان بسیار مهم است.
 
 بابک ترابی گفت: استان کرمانشاه در حوزه گردشگری دارای توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بسیار بالایی است که نیاز است با تمرکز بر آن‌ها شرایط را برای رونق گردشگری و درنهایت ورود گردشگر به این استان فراهم کنیم.  
 
وی ادامه داد: ایجاد باور اقتصادی بودن حوزه گردشگری امری بسیار مهم برای فعالان این عرصه در استان است، لذا همه ما باید باور کنیم که از مسیر توسعه گردشگری می‌توان درآمدهای قابل‌توجهی را برای استان به دست آورد.
 
 ترابی تصریح کرد: دراین‌بین آژانس‌های گردشگری نقش بسیار مهمی دارند و می‌توانند با جذب گردشگر و راه‌اندازی تورهای داخلی و خارجی، به رونق این صنعت  کمک دوچندانی کنند.
 
رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمانشاه گفت: اتاق بازرگانی استان کرمانشاه در حال راه‌اندازی چهار کمیته زیرمجموعه کمیسیون گردشگری شامل گردشگری و برند شهری، اقتصاد هنر، اقتصاد ورزش و گردشگری سلامت است که در آینده هرکدام از این کمیته‌ها امورات تخصصی مرتبط به خود را در سطح استان پیش ببرند.
 
در ادامه این جلسه هرکدام از اعضای کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمانشاه به ارائه دیدگاه‌های خود در راستای توسعه گردشگری استان پرداختند.
 
همچنین طرح برگزاری یازدهمین کنگره سراسری راهنمایان گردشگری کشور در کرمانشاه ارائه شد و حمایت از برگزاری آن مورد تأکید اتاق  کرمانشاه قرار گرفت.