صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در آخرین روز از هفته دولت:

پروژه های صنعتی و عمرانی در منطقه آزاد انزلی افتتاح یافت

در آخرین روز از هفته دولت چند پروژه صنعتی و عمرانی در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، در آخرین روز از هفته دولت ، پروژه های صنعتی و عمرانی با حضور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان و معاونین و مدیران سازمان و مسئولان منطقه ای و فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران به بهره برداری رسید .
رضا مسرور رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان در جریان افتتاح پروژه های تولیدی هفته دولت دراین منطقه اظهار داشت :10 واحد صنعتی در راستای سیاستهای اقتصاد مقاومتی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این منطقه به مناسبت هفته دولت در این منطقه به بهره برداری رسیده و با توجه به برنامه های این سازمان در راستای افزایش صادرات محصولات داخلی مهم ترین فعالیت این شرکت ها در حوزه صنایع های تک و پوشاک است .
وی در ادامه خاطر نشان کرد : در سه سال اخیر 50 واحد صنعتی غیر فعال در سطح منطقه را با جذب سرمایه گذارو ارائه مشاوره ،مجددا به چرخه تولید برگشته و فعال شده است که با فعالسازی این تعداد از واحد های صنعتی برای 1500 نفر اشتغال ایجاد شده است.
مهندس رضا مسرور با اشاره به افزایش میزان صادرات و صادرات مجدد در منطقه آزاد انزلی اعلام کرد : 355 میلیون دلار مجموع صادرات و صادرات مجدد در سال 95در این منطقه بوده و 47 درصد صادرات و صادرات مجدد مناطق آزاد کشور متعلق به منطقه آزاد انزلی است و در سال  91 میزان صادرات کالاهای تولیدی این منطقه به کشور های همسایه 440 هزار دلار بوده که این رقم در سال 95 به میزان 55 میلیون دلار رسیده و هدف گذاری این سازمان برای سال جاری  68 میلیون دلار است که  با توجه به رویکرد صادراتی منطقه آزاد انزلی به این رقم خواهیم رسید.
گفتنی است در مراسم افتتاح پروژه های در آخرین روز هفته دولت در منطقه آزاد انزلی واحد تولیدی خرد اندیشان ، تولید کننده البسه و پوشاک به صورت دو کارگاه مجزا و با حجم سرمایه گذاری 15 میلیارد ریال و اشتغالزایی 60 نفر به صورت مستقیم و واحد تولیدی کیف و چمدان کوپال با سرمایه گذاری 9 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 25 نفر با هدف توسعه صادرات تولیدات داخلی به بهره برداری رسید.
بنابر این گزارش 10 پروژه عمران روستایی محدوده منطقه آزاد انزلی با اعتباری افزون بر 9 میلیارد و 684 میلیون ریال افتتاح و به بهره برداری رسید.
لازم بذکر است زیر سازی و آسفالت معابر روستایی به طول بیش از 20 کیلومتر در روستاهای طالب آباد، لیجارکی، جفرود پایین، چپرپرد پایین، بلسکه و امیر بکنده با اعتباری افزون بر 57 میلیارد و 680 میلیون ریال از جمله این پروژه ها بود.
همچنین لوله گذاری ، تعریض و زیر سازی داخل بافت روستای چوکده به مسیر اصلی ، لوله گذاری رودخانه حاشیه داخل بافت روستای جفرود بالا  و لوله گذاری جهت دفع آب های سطحی در روستای سرخشکی به طول بیش از هشت کیلومتر، پروژه های عمران روستایی منطقه آزاد انزلی در راستای بهسازی محیط روستایی است .
گفتنی است به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در منطقه آزاد انزلی ، مجموعا چهل و یک پروژه عمرانی، زیرساختی، تولیدی و گردشگری با مجموع هزینه و اعتبار در نظر گرفته شده  1320 میلیارد ریال از سوی این سازمان و بخش خصوصی ، افتتاح  وآغازعملیات اجرایی آغاز شد .