صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نجمه خدمتی: تلاش فیزو حضور بیش‌تر دختران در یونیورسیاد است

یک عضو کمیته برابری جنسیتی فیزو گفت: مهم‌ترین موضوعی که در نشست های کمیته "برابری جنسیتی "فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی (FISU)مورد بحث و بررسی قرار گرفت ایجاد فرصت از سوی کشورهای عضو برای حضور بیشتر دختران در رقابت های یونیورسیاد بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا به بیست و نهمین دوره یونیورسیاد دانشجویان در چین تایپه، نجمه خدمتی، تیراندار رشته تفنگ بادی پس از  کسب پنج مدال انفرادی و تیمی در جریان بیست و هشتمین یونیورسیاد دانشجویان در گوانگجو کره جنوبی به عضویت فیزو در آمد و پس از کاندیدا شدن برای کمیته‌های مختلف این نهاد بین‌المللی به عضویت دو کمیته "دانشجویان " و " برابری جنسیتی " درآمد.
خدمتی در ادامه اظهار کرد: بر اساس گزارش کمیته برابری جنسیتی، سهم مشارکت زنان در دوره‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷  حدود ۴۶ درصد بوده است که این سطح مشارکت بالاترین نرخ مشارکت زنان در طول دوره‌های مختلف یونیورسیادهای ورزشی بوده است.
این تیرانداز ۲۱ ساله بیرجندی با اشاره به حضور در سمینارهای فیزو گفت: در این سمینارها مسوولان کمیته برابری جنسیتی درباره برنامه‌هایش و فعالیت‌هایی که در دو سال  گذشته در زمینه توسعه ورزش دانشجویی  برای مشارکت بیش‌تر دختران  در رقابت‌های دانشجویی انجام شده بود،  گزارش‌هایی ارایه کردند.
خدمتی درباره مقایسه میزبانی دو دوره یونیورسیاد دانشجویان  کره جنوبی و چین تایپه با توجه به داشتن تجربه حضور در آن‌ها گفت: کره میزبان خوبی بود اما چین تایپه به دلیل برنامه‌ریزی و هماهنگی لازم جهت دادن خدماتی چون رفت و آمد ورزشکاران به محل رقابت‌ها و بالعکس با توجه به اهمیت زمان برای ورزشکاران، تغذیه و سایر برنامه‌ها، میزبان به‌مراتب بهتری است.
خدمتی به عنوان نماینده ایران و دختران دانشجوی مسلمان جهان به عضویت فیزو در آمده است.