صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت:

بازدید رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش از واحدهای تولیدی مستقر در منطقه ویژه بوشهر

رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر دیدار و از دو واحد تولیدی مستقر در منطقه بازدید کرد.
 مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در نشست با رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران، گفت: این مجموعه اقتصادی با داشتن پنج هزار هکتار زمین، آماده پذیرش سرمایه گذارانی برای احداث حدود 100 واحد تولیدی و صنعتی است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، حسین نامور ضمن اظهار امیدواری از سفر رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش به بوشهر، با تأکید بر حمایت همه جانبه اتاق بازرگانی بوشهر برای همکاری مشترک، گفت: به عنوان نماینده مجموعه اقتصادی بوشهر از محمد صبور حسین درخواست دارم در صورت آمادگی برای سرمایه گذاری به صورت مشارکتی، سرمایه گذاران بنگلادشی علاقمند را معرفی کنند.
نامور در این خصوص افزود: قوانین منطقه ویژه اقتصادی بوشهر امتیازات ویژه ای را به منظور حمایت از سرمایه گذاران خارجی پیش بینی نموده است و ما آمادگی هرگونه تعامل را در راستای ایجاد تولید و اشتغال پایدار را داریم.
وی با اشاره به اینکه زمین ارزان، آب، برق، تلفن، اینترنت، معافیت گمرکی برای واردات ماشین آلات خط تولید از جمله مزیت های مهم منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به شمار می رود، گفت: همجواری با دریا و دسترسی مناسب به حمل و نقل دریایی از جمله ظرفیت های مهم این منطقه به شمار می رود که در زمینه صادرات و واردات می تواند یک ظرفیت قابل توجه باشد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر با اشاره به مشترکات فرهنگی دو کشور ایران و بنگلادش، افزود: زبان فارسی و عرفان از عمده ترین حلقه‌های اتصال و پیوستگی بین ایران و بنگلادش به حساب می‌آیند که این مشترکات به عنوان عنصر جدیدی در این تعامل فرهنگی خودنمایی می کند.
این مقام مسئول ادامه داد: زیر ساخت های اقتصادی موجود در دو کشور می تواند بستر مناسبی برای همکاری مشترک بین ایران و بنگلادش باشد.
رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران نیز در حاشیه این نشست، گفت: این کشور با 40 سال سابقه در تولید پوشاک در صورت فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری در بخش تولید پوشاک قادر به ایجاد یک انقلاب در تولید پوشاک ایران و به دنبال آن افزایش میزان اشتغال در این کشور است.
محمد صبور حسین افزود: با توجه تجربه 10 ماه فعالیت در ایران استراتژی های زیادی برای افزایش میزان مبادلات تجاری خود با این کشور پیش بینی کرده ایم.
وی گفت: در سال 2011 تا 2012 با 83 میلیون دلار بیشترین میزان واردات کشور بنگلادش از ایران صورت گرفته که با پیش بینی تدابیر لازم می توانیم این میزان واردات خود را از ایران افزایش دهیم.
رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران ادامه داد: سود تسهیلات زیر 10 درصد و نیروی کار ارزان قیمت نیز از جمله ظرفیت بنگلادش برای سرمایه گذاران خارجی است که در این زمینه سرمایه گذاران ایرانی می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.
گفتنی است؛ رایزن بازرگانی سفارت بنگلادش در ایران در حاشیه نشست با مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر از دو واحد تولیدی جی لیان جی و ارکان شیمی، مستقر در این مجموعه صنعتی بازدید کرد.
قابل ذکر است بنگلادش یکی از کشورهای اسلامی است که با 160 میلیون نفر جمعیت در مساحتی بالغ بر 150 هزار کیلومتر مربع زندگی می کنند.