صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مسائل زنان دغدغه همیشگی من بوده است

هویت انسانی زن و مرد درقرآن یکسان است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا ضمن اشاره به اینکه هویت انسانی زن و مرد براساس آیات قرآن یک هویت یکسان است، .

گفت؛ در تمام طول سال های مسئولیت های دولتی، دغدغه اصلی من مساله زنان بوده است

معصومه ابتکار  در عین حال افزود: فعالیت در حوزه زنان و خانواده بخاطر مشکلات فراوان در این بخش، کار بسیار سختی است اما با یاری خداوند این کار را شروع کرده ام.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازایرنا،  ابتکار درباره اینکه کار سختی را در حوزه زنان بخاطر مشکلات موجود در این حوزه آغاز کرده ام، اظهار داشت: اما آمادگی دارم با تلاش جدی در مدت فعالیتم، با همکاری سایر متولیان امر، مشکلات را به حداقل برسانیم.
وی تصریح کرد: با یاری خداوند و با توجه به وجود شایستگی و توانمندی زنان که به عنوان نیمی از جمعیت کشور و سرمایه عظیم اجتماعی در کشور داریم و اینکه رویکرد حوزه زنان و خانواده به مطالبه عمومی تبدیل شده است، وضعیت زنان و خانواده ارتقا پیدا خواهد کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که در دولت دوازدهم بتوانیم گام های موثری را در حوزه زنان و خانواده برداریم ، البته رفع مشکلات در این حوزه تلاش های زیادی می طلبد و زحمات زیادی دارد.
ابتکار که بخاطر حضور چندساله در سازمان محیط زیست هنوز دیدگاه محیط زیستی دارد، ادامه داد: فکر می کنم مشکلات و دشواری ها در حوزه زنان و خانواده کمتر از حوزه محیط زیست نیست.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری اضافه کرد: امیدواریم در این معاونت هم بتوانیم با تلاش هایی که در این حوزه انجام می دهیم به موفقیت هایی دست یابیم.
وی به برخی از مشکلات در حوزه زنان مانند مساله افزایش مرخصی زایمان بانوان شاغل از 6 به 9 ماه اشاره کرد و گفت: این مساله بخاطر شرایط دشوار بانوان و اینکه یک خانواده را حمایت و پشتیبانی می کنند، نیازمند حمایت است.
ابتکار درباره مشکل دیگر حوزه زنان و بحث خروج زنان از کشور با اجازه همسر یا پدر، نیز افزود: در این زمینه برای موارد خاص یعنی بانوان فرهنگی، سیاسی و ورزشی اقداماتی در حال انجام است تا این مساله حل شود، البته راه حل های میانی را می توان پیدا کرد تا بحران ها حل شود تا به سمت مباحث کلان تر برویم.
وی با بیان اینکه برای بهتر کردن قوانین مدنی به طور قطع تلاش خواهیم کرد، ادامه داد: اما اینکه از چه زاویه ای و با چه رویکردی و استراتژی می خواهیم پیش برویم باید مورد به مورد روی آنها کار کرد.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اولین فعالیت من در حوزه سیاسی بوده ولی بعد از آن حوزه اصلی فعالیت من حوزه زنان بوده است و همیشه یکی از دغدغه های اصلی من حوزه زن و خانواده بوده است.
وی درباره اینکه ما نباید الفاظ برابری خواهی، تعادل و یا برابری جنسیتی برای زنان را به کار ببریم، اظهار داشت: در هویت انسانی هیچ تفاوتی بین این دو نیست اما در نقش های اجتماعی و مسئولیت ها و حقوق به صورت دو جنس خلق شده اند و در این موضوع تفاوت هایی قطعا هست.
وی با بیان اینکه قرآن کریم اصالت را به مرد نمی دهد، اضافه کرد: در کلام خداوند، یک هویت یکسان برای زن و مرد مدنظر است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری همچنین درباره اعتیادزنان به عنوان یک مشکل دیگر در این حوزه اشاره کرد و گفت: در بحث اعتیاد باید آموزش ملاک اصلی ما باشد چون ریشه اعتیاد دختران در فرهنگ و آموزش است.
وی ادامه داد: باید فعالیت های حوزه آموزش و پرورش به گونه ای باشد که فرزندان ما بتوانند قدرت نه گفتن را یاد بگیرند و در برابر پیشنهادات نه را بکار ببرند، باید توجه داشت که اکنون جوانان ما قدرت نه گفتن ندارند و باید این را آموزش داد.
ابتکار ابراز امیدواری کرد با توجه به مشکلاتی که در حوزه زنان و خانواده وجود دارد، بتوانیم با همکاری سایر دستگاه های اجرایی، بسیاری از این مشکلات را حل کرد و یا برای جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی، گام های موثری برداشت، البته کار در این حیطه بسیار سخت است اما با یاری خداوند و تلاش فروانی می توان فعالیت های خوبی داشت.