صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات وعده داد

ایجاد ۲۰ هزار شرکت نوپا طی چهار سال

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که برنامه وزارتخانه این است که جهاد اقتصادی را به نحوی انجام دهد، گفت: برنامه داریم در پایان این چهار سال ۲۰ هزار شرکت کسب و کار نوپا، ۱۰۰۰ شرکت متوسط، ۱۰۰ شرکت بزرگ و پنج شرکت بین المللی ایجاد کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، محمد جواد آذری جهرمی در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر تشریح برنامه چهار ساله دولت، اظهار کرد: کشور ما یک کشور مردم سالار است. فرهنگ و امنیت ما مدیون مردم است و اگر آنها در عرصه نباشند فرهنگ و امنیت نداریم، اما امروز این مردم دچار مشکل هستند و بیکاری یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که مردم را آزار می‌دهد.
وی ادامه داد: اگر مردم ناامید شوند و ما پشتوانه آنها را از دست دهیم مشکلات فرهنگی و امنیتی ۱۰ برابر خواهد شد. ما موظفیم همه تلاش خود را به کار گیریم که مشکلات را حل کنیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر سهم فناوری اطلاعات در ایجاد اشتغال بیان کرد: بنابر آمار بین المللی سهم اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات حدود دو درصد است که این عدد در کشور ما 0.2 است، یعنی ما ظرفیت رشد حداقل 10 برابری داریم بنابراین از محورهای اساسی این حوزه این است که ایجاد اشتغال کنیم. ما در چارچوب برنامه ششم توسعه ظرفیت ایجاد 100 هزار شغل داریم به خصوص که 17 درصد فارغ التحصیلان به صورت مستقیم یا غیرمستقیم در حوزه فناوری اطلاعات هستند.
جهرمی با بیان این که جهاد امروز در کشور جهاد اقتصادی است، افزود: اگر قرار است جهاد کنیم عقبه کشور هم باید کمک کنند. نمی‌شود عده‌ای در این زمینه کمک کرده و عده‌ای مانع سازی کنند.  
وی با بیان اینکه برنامه ما در وزارت ارتباطات این است که جهاد اقتصادی را به نحو احسن انجام دهیم، افزود: رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر به مشکل اقتصادی اشاره دارند. دولت ایران نیز مخاطب بایدهای رهبری است و باید در این عرصه تلاش کند. در این مسیر کسانی هستند که بداخلاقی و مانع سازی می‌کنند. آنها نیز باید خود را مخاطب نبایدهای رهبری بدانند. باید بدانند چوب لای چرخ دولت گذاشتن، چوب لای چرخ ملت و نظام است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم خود را در این راه ثابت قدم بدانیم، همدلی را حاکم کنیم، اختلاف نظر را کنار بگذاریم و مسیر خود را ادامه دهیم. ما مدیون خون شهدایی مانند شهید حججی هستیم و امیدواریم یادمان نرود بناست چه اهدافی را پیش ببریم.ش