صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق ایلام در نشست با روسای اتاق‌های واسط، میسان و دیوانیه عراق

تقویت روابط تجاری در مناطق مرزی زمینه‌ساز شکوفایی اقتصادی است

شعبان فروتن رئیس اتاق ایلام در نشست با روسای اتاق‌های بازرگانی دیوانیه، واسط و میسان عراق از ضرورت تقویت روابط تجاری استان‌های هم‌جوار ایران و عراق .
روسای اتاق‌های بازرگانی دیوانیه، واسط و میسان عراق طی سفر به استان ایلام، ضمن بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های عشایری و روستایی با رئیس اتاق ایلام دیدار کردند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازپایگاه خبری اتاق ایران،  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام در این دیدار، تقویت روابط اقتصادی با کشور همسایه عراق را جزو اولویت‌های اساسی جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: این استان به سبب هم‌جواری با استان‌های دیوانیه، واسط و میسان عراق از هرگونه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این مناطق استقبال می‌کند.
شعبان فروتن ادامه داد: تقویت روابط تجاری زمینه‌ساز رونق اشتغال پایدار و شکوفایی اقتصادی برای همه مناطق مرزی خواهد بود و ما به‌دنبال افزایش روابط اقتصادی با شهرهای مختلف عراق هستیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام با اشاره به توانمندی‌های بخش خصوصی این استان برای تأمین نیازهای اساسی بازار عراق گفت: خوشبختانه تجار و بازرگانان در کنار تولیدگران این استان همواره مصمم به افزایش مراوده‌های اقتصادی با طرف‌های مقابل هستند.
فروتن تأکید کرد: تلاش ما این است که اعزام هیات‌های تجاری و اقتصادی از استان ایلام و پذیرش هیات از کشورهای عراق به‌ویژه استان‌های مرزی دیوانیه، واسط و میسان عراق زمینه افزایش برای مراوده‌های تجاری روزبه‌روز افزایش یابد.
وی به افزایش مرزهای بین استان ایلام و عراق اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کار جانمایی مرز چنگوله در مجاورت شهابی میسان نیز به‌تازگی انجام‌شده و در آینده شاهد گشایش بازارچه در این منطقه خواهیم بود که نقش مؤثری در افزایش صادرات خواهد داشت.
رئیس اتاق دیوانیه نیز به نمایندگی از هیات عراق از توسعه روابط اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران به‌ویژه استان ایلام استقبال کرد.
 
محمود عبدالحسن جبار گفت: روابط اقتصادی بین ایران و عراق از گذشته تاکنون به نحو مطلوبی بوده و ما از افزایش این ارتباط دوسویه در حوزه‌های مختلف تجارت و بازرگانی استقبال می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: استان ایلام نیز به سبب هم‌جواری با استان‌های مرزی ما دارای قابلیت‌های خوبی است که ضرورت دارد از فرصت‌های مرزی برای گسترش روابط اقتصادی بیشتر استفاده شود.
 
عبدالحسن جبار افزود: تلاش می‌کنیم که در آینده نزدیک با افزایش پذیرش و اعزام هیات‌های اقتصادی بین ما و استان ایلام زمینه مناسبی برای تقویت روابط فراهم شود.
 
وی ابراز امیدواری کرد، بتوان با فعالیت روزافزون فعالان بخش خصوصی دو طرف شاهد تحول اقتصادی در مناطق مرزی به‌منظور دستیابی به توسعه پایدار بود.