صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در اولین روز از هفته دولت انجام شد:

افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی فدک ۲ در استان همدان

در اولین روز از هفته دولت مجتمع خدماتی رفاهی فدک ۲ طی مراسمی با حضور معاون عمرانی استاندار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مسئولین اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان افتتاح شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، محمد رودباری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در مراسم افتتاحیه این مجتمع ضمن گرامی داشت هفته دولت و تبریک این ایام به فعالان دولت و قدردانی از حضور مسئولین در این مراسم گفت: بر اساس ماده ۱۷ قانون ایمنی حریم راه‌ها مصوب سال ۷۹، هدف از احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین‌راهی افزایش ایمنی در راه‌هاست،
وی افزود: ساخت مجتمع‌های خدماتی رفاهی یکی از ضرورت‌های جاده‌ها بوده و مکانی مطلوب است تا رانندگان با استراحت در این مکان خستگی و خواب‌آلودگی را از خود دور کنند. هم‌چنین در نظر گرفتن نقش‌های جدید برای این مجتمع‌ها، هم گام‌های مهمی در جهت توسعه پایدار مناطق برداشته می‌شود و هم با گسترده شدن دامنه فعالیت در این اماکن احداث مجتمع‌های خدماتی رفاهی از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر می‌گردد.
وی با بیان اینکه در محور رفت، دو مجتمع و در محور بازگشت نیز دو مجتمع خدماتی رفاهی در این مسیر ایجاد شده است، گفت: در استان همدان، ۶۱ موافقت اصولی برای ایجاد مجتمع‌های رفاهی خدماتی صادر شده که ۲۱ مورد آن قبلاً به بهره‌برداری رسیده و ۶ مورد دیگر نیز در شرف بهره‌برداری است مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ۹ مورد از این مجتمع‌ها بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در آینده نزدیک آماده بهره‌برداری خواهند شد، خاطرنشان کرد: ۲۵ مورد باقیمانده موافقت اصولی را و پس از تکمیل مدارک و اخذ و مجوز ساخت و سرمایه‌گذاری نسبت به احداث آن‌ها اقدام خواهند نمود.
رودباری در ادامه اذعان داشت: در هفته دولت امسال ۶ مجتمع خدماتی رفاهی با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی افتتاح می‌شود و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان به صورت تسهیلات بلاعوض‌ها، برای آسفالت رمپ‌های ورودی و خروجی و ساخت تابلوهای معرفی مجتمع‌ها پرداخت نموده است.
وی گفت مجتمع خدماتی رفاهی فدک ۲ به همت امیر خداویسی در آزادراه ساوه-همدان با زمینی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع و ۳ میلیارد و ۵۷۵ تومان سرمایه احداث شده و با احداث این مجتمع و با امکاناتی نظیر رستوران؛ فروشگاه مواد غذایی؛ تعمیرگاه، کارواش؛ جایگاه سوخت و ... برای ۵۰ نفر به طور مستقیم اشتغال‌زایی شده است.
وی در پایان تأکید کرد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ۱۴ پروژه را با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد تومان در هفته دولت در دست بهره‌برداری دارد.
تعالی فرماندار همدان نیز در نخستین روز هفته دولت در مراسم افتتاح مجتمع خدماتی رفاهی فدک ۲، ضمن قدردانی از مشارکت بخش خصوصی در احداث مجموعه‌های خدمات رسان در جاده‌ها؛ گفت یکنواختی جاده‌ها نقش مهمی در حوادث جاده‌ای دارد.
وی با بیان اینکه بر اساس گزارشات اعلامی، محور آزادراه همدان ساوه به دلیل یکنواختی، یکی از محورهای پرتلفات بود اظهار کرد: راه‌اندازی این نوع مجتمع‌های خدماتی رفاهی ضمن رفع خستگی رانندگان در کاهش تلفات محور مذکور اثرگذار است.
وی با تأکید بر دقت در رعایت موارد بهداشتی در مجتمع راه‌اندازی شده افزود: انتظار مسافران از مجتمع‌های بین‌راهی این است که بهداشت در کلیه موارد ارائه خدمات رعایت شود و این موضوع یکی از نکات مهم در این مجتمع‌ها است.
فرماندار همدان در ادامه با اشاره به پروژه‌های قابل بهره‌برداری و کلنگ‌زنی شده شهرستان همدان در هفته دولت ادامه داد: در مجموع در هفته دولت امسال ۱۲۶ پروژه عمرانی و خدماتی با ۱۶۳ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
مدیر مجتمع خدماتی - رفاهی فدک ۲ نیز در این جلسه با اشاره به اینکه هدف از راه‌اندازی این مجموعه ارائه خدمات به مسافران و کاروان‌های مسافربری بین‌راهی است، اظهار کرد: در این مجتمع برای ۵۰ نفر اشتغال‌زایی شده که امیدواریم با حمایت مسئولان در ارائه هرچه بهتر خدمات گام برداریم.
امیر خداویسی از همکاری و مساعدت اداره کل راهداری، میراث فرهنگی، بهداشت، شرکت نفت و ... قدردانی کرد و گفت در حال حاضر تنها مشکل این مجتمع، تحویل نشدن سوخت به جایگاه است. رانندگان انتظار دارند با توقف در این مکان سوخت مورد نیاز خود را تأمین کنند.
وی تصریح کرد: علیرغم آمادگی و پیگیری‌های مکرر با توجه به اعلام شرط شرکت نفت بمبنی بر تحویل سوخت تحت عنوان یک برند؛ حدود دو ماه است که جایگاه آماده بهره‌برداری است اما هنوز موفق به بهره‌برداری نشده و نتوانسته‌ایم سوخت‌رسانی داشته باشیم.