صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

موسسه اعتباری کاسپین اعلام کرد

آزادسازی بخشی از سپرده های مشتریان تعاونی منحله الزهرا آغاز شد

موسسه اعتباری کاسپین اعلام کرد: با اتمام فرآیند انتقال حساب سپرده گذاران تعاونی منحله الزهرا به سامانه نرم افزاری ثمین، آزادسازی بخشی از سپرده های مشتریانی این تعاونی در موسسه کاسپین آغاز شد.
 بنا بر اعلام روی یکشنبه این موسسه، با توجه به تعیین نحوه پرداخت به مشتریان تعاونی منحله الزهرا مقرر شده است تا بخشی از سپرده ها با توجه به نیاز به نقدینگی سپرده گذاران، به صورت نقدی پرداخت شود.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا ,بر این اساس رسیدگی و تعیین تکلیف سپرده های تعاونی الزهرا، چندی پیش انتقال حساب ها به پایان رسید و با ورود و تعیین تکلیف اولیه حساب‌ها در موسسه اعتباری کاسپین تصمیم‌های تازه ای اتخاذ شد.
بنابراین از امروز (پنجم شهریور) سیستم برای سپرده گذاران این تعاونی منحله تا سقف 30 میلیون ریال باز شد و سپرده گذاران می توانند سپرده خود را از 80 شعبه فعال موسسه اعتباری کاسپین برداشت کنند.
مانده حساب‌ها بعد از پرداخت، (مطابق جدول) برای همه سپرده گذاران به صورت قرارداد بلند مدت یکساله با نرخ حداکثر 15 درصد منعقد خواهد شد.
بر پایه این گزارش، تا دوم شهریور ماه جاری مبلغ 84 میلیارد ریال به هشت هزار و 244نفر پرداخت شده است و با اعلام اخیر، حدود 66 هزار نفر مشمول این رخداد تازه خواهند بود.
فرآیند رسیدگی به وضعیت سپرده‌های تعاونی‌های هشتگانه منحله با مصوبه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و بعد از انتقال کامل حساب‌های تعاونی‌های منحله در موسسه اعتباری کاسپین همچنان پیگیری می‌شود.
به گزارش ایرنا، الزهرا، یکی از هشت تعاونی ادغام شده در موسسه اعتباری کاسپین است که اواخر اسفندماه 1394 از شورای پول و اعتبار مجوز گرفت. 
بر اساس تصمیم شورای پول و اعتبار قرار است موسسه کاسپین دارایی‌ها و بدهی‌های قابل تجمیع هشت تعاونی غیرمجاز شامل فرشتگان، الزهرا، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، پیوند مشهد، بدر توس و امید جلین را طبق روش مشخص به حساب های خود انتقال دهد.