صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان ملی استاندارد:

10 طرح نیمه تمام سازمان ملی استاندارد در دولت یازدهم تکمیل شد

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: 10 طرح از 14 طرح نیمه تمام این سازمان که بیشتر آنها ساختمان های ادارات کل استان ها بود، در دولت یازدهم تکمیل و بهره برداری شد.
نیره پیروزبخت روز شنبه همزمان با سومین روز هفته دولت در آیین افتتاح ساختمان جدید اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی خراسان جنوبی افزود: امیدواریم تعداد طرح نیمه تمام باقیمانده هم در آینده نزدیک تعیین تکلیف شود. 
وی استاندارد همه جانبه را مهمترین رسالت سازمان ملی استاندارد دانست و عنوان کرد: بدون شک اجرای این مهم در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی خواهد بود. 
وی گفت: نقشه راه نظام استانداردسازی را براساس سیاست های اقتصاد مقاومتی طراحی کردیم و آنچه مسلم است نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار استاندارد، بحث کیفیت را هم از این سازمان انتظار دارد که امیدواریم عملکرد خوبی در این زمینه داشته باشیم. 
رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: از استاندارد باید به عنوان زیرساخت اقتصادی، سلامت و ایمنی یاد شود زیرا فعالیت های سازمان ملی استاندارد مربوط به یک بخش خاص یا داخل کشور نیست و باید نگاهی فراملی به آن داشت. 
وی صادرات را یکی از مهمترین بخش های مورد توجه این سازمان عنوان کرد و گفت: صادرات یکی از مولفه های موثر در سازمان ملی استاندارد است. 
پیروزبخت با اشاره به صادرات سوخت به کشورهای همسایه اظهار کرد: استانداردسازی در این بخش بسیار حایز اهمیت است زیرا آمریکا در نزدیک مرزهای ما ساختمان هایی را با بهترین تجهیزات آزمایشگاهی در اختیار کشورهایی همچون افغانستان قرار می دهد. 
وی بر ضرورت به روزرسانی آزمایشگاه های کشور در مناطق مرزی تاکید کرد و افزود: اگر همراهی و هم افزایی در این زمینه بیشتر شود ما هم خواهیم توانست آزمایشگاه هایی بسیار پیشرفته تر از آمریکا را در مناطق مرزی احداث کنیم. 
ساختمان جدید اداره کل استاندارد خراسان جنوبی در زمینی به مساحت 2 هزار متر مربع و زیر بنای سه هزار و 300 متر مربع در سه طبقه احداث شده است. 
عملیات احداث این ساختمان از تیر 1391 آغاز شد و مرداد ماه سال جاری پایان یافت که با هزینه سه میلیارد و 300 میلیون تومان به بهره برداری رسید. 
این ساختمان دارای بخش های اداری و آزمایشگاهی است و آزمایشگاه های تخصصی مواد غذایی، شیمیایی و میکروبیولوژی را در بر می گیرد.