صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

با هدف صیانت از حقوق زنان کارگر

کمیته بانوان کانون عالی انجمن های صنفی کار خود را آغازکرد

کمیته بانوان کانون عالی انجمن های صنفی با هدف صیانت از حقوق زنان کارگر فعالیت خود را آغاز کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، سمیه گلپور' رئیس کمیته بانوان کانون عالی انجمن های صنفی روز شنبه در یک نشست خبری که در محل کانون عالی انجمن های صنفی برگزار شد ، برنامه های این کمیته را تشریح کرد.
وی اظهار داشت: ایجاد هماهنگی بین انجمن های صنفی ،پیگیری اجرای قوانین و مقررات مدافع حقوق زنان، بررسی اطلاعات بدست امده از زنان کارگر در واحدهای اقتصادی ،حضور در مجامع ملی و بین المللی ، از اهداف این کمیته است.
'زهره غلامی' نایب رئیس این کمیته نیز گفت: این تشکل زبان گویای زنانی خواهند بود که صدایشان جایی شنیده نمی شود
وی تاکید کرد کمیته این توانایی را دارد که از اندیشمندان و اساتید دانشگاهی دعوت کند تا دیدگاه های خود را در خصوص مسایل جامعه کارکری زنان ارایه دهند.
غلامی افزود: حدود سه میلیون کارگر زن در کشور در بنگاههای اقتصادی فعالیت می کنند که تاکنون نماینده ای نداشتند.
'مهناز اقا محمدی' نماینده وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:با فعال شدن تشکل هایی مانند کمیته بانوان کانون عالی انجمن های صنفی، می توانیم مشکلات جامعه کارگری و بازار کار را رصد کنیم .
وی افزود: هم اکنون در حالی پیگیری بازنشستگی پیش از موعد زنان و همچنین بحث مربوط به شیر دادن فرزندان تا دوسال برای مادران در محیط های کار ، در مجلس هستیم.
به گزارش ایرنا طی چهار سال گذشته تعداد تشکل ها در کشور افزایش یافته است اما انچه که مهم است حضور فعال این تشکل ها در واحدهای اقتصادی است زیرا در صورتی که نتوانند مسایل جامعه کار را بدرستی تبین کنند و انعکاس دهند نمی توانند حضوری فعال در حوزه کار ایفا کنند.