صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار مازندران خبر داد:

افتتاح ۸۷۲ پروژه به ارزش ۴۱۹ میلیارد تومان در مازندران

ساری- استاندار مازندران گفت: هفته دولت ۸۷۲ پروژه به ارزش ۴۱۹ میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر،  ربیع فلاح جلودار پیش ازظهرچهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به کارهای انجام شده در استان بر انجام کارهای بیشتر در توسعه استان تأکید کرد و افزود: ما همه تلاش‌ها و اقداماتی که قابل انجام بوده را انجام داده ایم و کوتاهی در این کار نداشته‌ایم.
استاندار مازندران از جمله اقدامات خوبی که برای مازندران انجام شده را انتقال گاز عسلیوه به دامغان و ساری و نکا برشمرد و گفت: این امر، یکی از مطالبات جدی مردم مازندران بوده، چرا که ما در انتهای خظ توزیع گاز کشور قرار داشتیم و در فصل زمستان با مشکل مواجه می‌شدیم و الحمدالله این مشکل برای همیشه حل شده است.
وی با بیان اینکه این عملیات با اعتبار ۸۲۰ میلارد تومان به بهره برداری رسیده است، گفت:ااکنون ما جز استان‌هایی هستیم که گاز مستقیم از منبع تولید گاز به ما می‌رسد و بسیاری از تنگناها در استان و یکی از مشکلات عمده برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ نفتی بوده، بحث گاز بوده است، چرا که گاز خوراک این نوع سرمایه‌گذاری‌ها  است.
وی از دیگر کارهای مهم انجام شده را افتتاح سد گلورد با مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان در شرق استان برشمرد و افزود: شرق استان به دلیل شرایط آب و هوایی و منابع زیرزمینی با مشکلاتی مواجه بوده و امیدواریم با این کار، تحول اقتصادی در بخش کشاورزی منطقه ایجاد و همچنین این امر موجب توزان توسعه استانی است.
فلاح جلودار یکی از مطالبات مردم و شعار ریاست جمهوری در دوره یازدهم را بحث بهداشتی و درمانی مردم مردم برشمرد که در این رابطه بیش از هزار میلیارد در استان هزینه شده است و با توجه مشکلات موجود دولت در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.
وی ادامه داد: ۶۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌ها، بازسازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام شده و در روستاها تحول خوبی رخ داده و وضعیت بیمارستان بویژه بیمارستان دولتی که پناه مردم طبقه ضعیف است، نسبت به گذشته بهبود یافته است.
وی با بیان اینکه شعار ما محرومیت‌زدایی است، یکی ازکارهایی خوب انجام شده در دولت را تحت پوشش بیمه‌ای قرار دادن ۵۰۰ هزار نفر که هیچ بیمه‌ای نداشتند، عنوان کرد.
استاندار مازندران با بیان اینکه اقدامات برای منطقه آزاد از سوی استانداری در حال پیگیری است و امیدواریم عملیاتی شود، افزود: نگاه ما به غرب استان هماره در این بازه مثبت بوده و اقداماتی در این زمینه انجام شده، ضمن اینکه پیگیر بندر امیرآباد به‌عنوان منطقه آزاد بوده‌ایم، همزمان نوشهر نیز فعالیت‌هایی انجام شده و قول‌هایی گرفته شده است.
فلاح جلودار ادامه داد: بیش از هزار و ۱۵۰ میلیاردتومان اعم از بخش خصوصی و دولتی در این دولت در بندر امیراباد سرمایه گذاری شد است.
وی در رابطه با جاده قائم‌شهر به فیروزکوه، گفت: کلیه فعالیت‌های عمرانی لازم انجام شده و تنها دو منطقه نیاز به تملک دارد و کار اساسی زیربنایی نیاز ندارد و قول آن نیز گرفته شده که امسال پیگیری می‌شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه در رابطه با راه هراز و آزادراه، اقدامات خوبی انجام شده و به شدت در دست اقدام است، افزود: کمربندی‌های ساری، بابل و چالوس و احداث ۲۶ روگذر و زیرگذر با بیش از هزار ۲۰ میلیارد تومان انجام شده و این درحالی است که درامد دولت بسیار کاهش یافته بود.
وی با اشاره به ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی استان، گفت: از این مقدار، بیش از هزار و ۵۰۰ کیلومتر، مجددا بازسازی و آسفالت شد و در این زمینه مشارکت روستاییان نیز قابل تقدیر است.
فلاح‌جلودار با بیان اینکه ۶۰۰ روستا و بعضی از شهرهای کوچک ما به ارزش ۴۸۰ میلیرد تومان گازرسانی شده است، افزود: گاز یکی از خدمات مهم و اساسی برای روستاها به‌عنوان مرکز تولید بوده و تا پایان سال ۹۷ کلیه روستاهای بالای ۱۵ خانوار گاز دار خواهند شد و در جایی هم که از لحاظ فنی ممکن نبود به روش‌های خاص مانند LNG و CNG گازرسانی خواهند شد.
وی با بیان اشاره به مشکلات موجود آبرسانی روستاها و شهرها، افزود: اما اقدامات خوبی تاکنون انجام و بیش هزار ۴۵۰ میلیارد تومان در حوزه تامین آب هزینه شده است.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۵ درصد آب شرب ما از آب زیرزمینی است، گفت: درصدد هستیم تا آن را به سمت استفاده از آب سدها ببریم و خوشبختانه تعدادی از شهرهای بزرگ استان در حال اقدام است.
استاندار مازندران با بیان اینکه در دو انتخاباتی که در طی این چهار سال انجام شده، برخلاف گذشته نقاط خاکستری و قرمز نداشته‌ایم و حتی یک صندوق نیز در کل استان ابطال نشده و صیانت از ارا اینجا خود را نشان می‌دهد و این از افتخارات مجموعه استان است، خاطرنشان کرد: در انتخابات ریاست جمهوری بیش از ۹۱ درصد مشارکت  داشته‌ایم و در حدود ۶۳ درصد رای به رئیس جمهور داده شده است و از نظر نرخ مشارکت جزء رتبه‌های اول کشور بوده‌ایم.
وی با تأکید بر تعامل، همکاری و آرامش، افزود: اعتقاد ما به تعامل با همه نهادها، جریان‌ها و مسئولان است و در طی این چهار سال کمترین تنش را داشته‌ایم، بسیاری از مسائل موجود در استان اگر با صبر و تعامل انجام شود، در جهت توسعه استان رقم خواهد خورد.
وی  ادامه داد: در این دولت در حوزه سیاسی به ۱۲ حزب سیاسی جدید مجوز داده شده و ۱۸ کانون صنفی تاسیس شدند.
فلاح با اشاره به راه‌اندازی اولین مرکز رصد اجتماعی در مازندران، مسائل اجتماعی را در زندگی مردم موثر برشمرد و افزود: شناسانامه اجتماعی و فرهنگی ۲۲ شهرستان مازندران نیز تدوین شده و همچنین، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد بیش از ۵۸ افزایش یافته است.
وی با اشاره به سی منطقه آلوده در استان گفت: این سی منظقه پاکسازی شده و برای ساماندهی آنها برنامه‌ریزی شده است و اکنون چیزی به نام منطقه آلوده در استان نداریم و البته در مسیری هستیم که وضعیت موجود این مکان‌ها را کاملا اصلاح کنیم.
وی با اشاره به تدوین سند پیشگیری از فحشا و فساد، افزود: باید محکم و با لطافت با این موضوع برخورد کنیم و برای حل مشکلات در این زمینه پیگیر باشیم.
استاندار مازندران با بیان اینکه در رابطه با مبارزه با مواد مخدر کارهای ارزشمند زیادی انجام شده، افزود: با حضور چند ده میلیونی مسافران در استان مازندران، ما معتاد متجاهر نداریم و جایی را برای آنها در نظر گرفته‌ایم، چرا که ما آنها را به عنوان بیمار در نظر می‌گیریم که در زندگی مشکلاتی داشته‌اند.
 وی با اشاره به نصب پایش تصویری در ۱۵۰ نقطه استان گفت: نسبت به گذشته، بیش از ۸ جرایم مهم مانند قتل، نزاع دسته جمعی، آدم ربایی، اقدامات ضد امنیتی، سرقت، زورگیری، کیف قاپی و خودکشی کاهش یافته و این امر نتیجه تعامل دستگاه‌های امنیتی، انتطامی، سپاه و اطلاعات بوده است و تمام مسائل استان اعم از شناسایی طرفداران داعش، مسائل مربوط به خرافه‌گرایی کاملاً رصد و در جالی لازم برخورد می‌شود و در این زمینه ۷۰ طرح امنیتی در استان اجرایی شده است.
استاندار مازندران در رابطه با اقدامات اقتصادی گفت: در اعطای بسته رونق اقتصادی در سال گذشته تا امسال بیش از هزار ۱۰۸ واحد تولید به مبلغ ۵۰۰ میلارد تومان تسهیلات داده شده و ۹۰۹ واحد تولیدی به ارزش ۲ هزار ۳۹۰ میلیارد راه‌اندازی، برای ۶۵ هزار واحد صنفی پروانه صادر شده و ۵ طرح بزرگ صنعتی به ارزش ۹۹۷ میلیارد تومان بهره برداری شده است.
وی با اشاره به تدوین سند عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان مازندران، گفت: در سطح کارهای انجام شده استان مازندران رتبه سوم را دارد و ۱۵۰ هزار شغل جدید در طول چهار سال ایجاد شده و در سال ۹۶ سهم استان مازندران در ایجاد شغل ۴۳ هزار شغل که امیدواریم تا ۵۰ هزار شغل اجرایی شود و نرخ بیکاری بر اساس مرکز آمار ایران در بهار سال ۹۶ به ۹.۸  کاهش یافته است.

وی بااشاره به صادرات ۶۲۴ میلیارد دلاری گفت: با مشابه گذشته ۶۹ درصد رشد داشته‌ایم.