صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

فرماندار رفسنجان خبر داد:

افتتاح نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 1.2 مگاوات در رفسنجان

نیروگاه 1.2 مگاواتی خورشیدی با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، فرماندار رفسنجان در آیین افتتاح نیروگاه 1.2 مگاواتی خورشیدی با سرمایه گذاری داخلی و خارجی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان گفت: بیشترین نیاز سرمایه‌گذاری‌ها، امنیت منطقه برای سرمایه‌گذاری است که ایران در بین کشورهای منطقه و جهان یکی از قدرتمندترین و امن‌ترین کشورها است و خارجی‌ها به‌واسطه وجود امنیت در ایران این کشور را برای سرمایه‌گذاری مناسب می‌بینند.
حمید ملانوری افزود: امروز توسط گروه‌های تروریستی اتفاقات ناخوشایند و ناامنی در سوریه، عراق، یمن، عربستان، مصر، بحرین اتفاق می‌افتد و در بین همه این آتش‌افروزی‌ها هیچ‌کس حتی کوچکترین قدرت برای برداشتن قدمی برای تجاوز به ایران را ندارد و قدرت و امنیت کشور جمهوری ایران به اندازه‌ای است که اقدامات علیه ایران را خنثی می‌کند.
ملانوری با اشاره به اینکه ایران امنیت پایدار دارد و به امن شدن کشورهای دیگر نیز کمک می‌کند، گفت: سرمایه‌گذاران خارجی ایران را برای سرمایه‌گذاری و تولیدات، مورد مطالعه قرار داده و انتخاب صحیح کرده‌اند.
وی با بیان اینکه بزرگترین عامل سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی امنیت است که امروز امنیت بسیار خوبی در منطقه ما وجود دارد، افزود: خاطرنشان کرد: دومین نکته حمایت دولت از سرمایه‌گذران است چه دولت‌های قبل و چه دولت حاضر حمایت‌های خیلی جدی را در بحث سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند که جای تقدیر دارد.
فرماندار رفسنجان با اشاره به فراهم بودن زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در ایران و به ویژه استان کرمان و رفسنجان گفت: بعد از پیروزی انقلاب، دولت زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم آورده است و دولت و رهبر در توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری در کشور تاکید دارند بنابراین دولت سعی بر فراهم کردن زیرساخت‌ها دارد.
ملانوری افزود: رفسنجان و کرمان این ظرفیت ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی را به‌خاطر تابش نور خورشید در منطقه دارد تا سرمایه‌گذاری‌ها به این سمت سوق داده شده است ضمن اینکه 330 روز در سال آفتابی داریم و کمتر از پنج روز پشت سر هم هوای ابری داریم و از طرفی زمین به اندازه کافی برای واگذاری احداث نیروگاه خورشیدی مناسب است.
به گزارش فارس، افتتاح نیروگاه خورشیدی با ظرفیت 1.2 مگاوات تولید انرژی و سرمایه‌گذاری 50 درصد ایرانی و 50 درصد شرکت kpv اتریشی با اعتبار ٦٠ میلیارد ریال سرمایه در زمینی به ابعاد 1.8 هکتار انجام شد و کلنگ‌زنی ٦ واحد نیروگاهی در زمینی به مساحت 96 هکتار و هزینه بالغ بر 300 میلیارد تومان نیز از دیگر برنامه‌های امروز منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان بود.