صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

علی اصغر مونسان

صنایع دستی هویت ایرانی ماست

علی اصغر مونسان در مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی گفت: صنایع دستی هویت ایرانی ماست و یکی از صنایعی است که می تواند به اشتغال زایی کمک کند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی امروز اول شهریور ماه با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، معاون صنایع دستی کشور و جمعی از هنرمندان این حوزه در نمایشگاه بین المللی تهران  سالن ۸، ۹ و ۲۵ آغاز به کار کرد.
علی اصغر مونسان در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: صنایع دستی هویت ایرانی ماست و یکی از صنایعی است که می تواند به اشتغال زایی کمک کند. ما باید به معرفی و تبلیغ بیشتر فرآورده های دستی بپردازیم تا هم میزان مصرف آن را بالا ببریم و هم به هنرمندان توجه بیشتری داشته باشیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی و صنایع دستی گفت: توجه به این فرآورده ها به  ویژه در شهرهای کوچک و روستاها به اشتغال و درآمد بیشتر کمک می کند از این رو باید حمایت بیشتری از صنایع دستی و هنرمندان فعال در این حوزه وجود داشته باشد.
مونسان، نوآوری در صنایع دستی را ضروری دانست و افزود: هنرمندان باید در کار خود نوآوری و خلاقیت داشته باشند و از بسته بندی های شکیل تر و مناسب تر بهره ببرند.
بیست و هشتمین نمایشگاه ملی صنایع دستی با وجود ۹۰۰ غرفه از ۳۱ استان کشور امروز کار خود را آغاز کرده و تا هفتم شهریور ماه برپاست.