صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در دیدار هیأت رئیسه کمیسیون گردشگری با رئیس اتاق ایران مطرح شد

گردشگری پیشران اقتصاد ایران

اعضای هیات رئیسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران، در دیدار با غلامحسین شافعی برنامه‌های خود جهت دوره دو ساله دوم کمیسیون را به اطلاع رئیس اتاق ایران رساندند.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری اتاق ایران، اعضای هیات رئیسه کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران، در دیدار با غلامحسین شافعی برنامه‌های خود جهت دوره دو ساله دوم کمیسیون را به اطلاع رئیس اتاق ایران رساندند.
 
رئیس اتاق ایران با اشاره به آغاز به کار دولت دوازدهم گفت: تغییر در ترکیب وزرای دولت موجب خواهد شد تا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و کمیسیون‌های آن در فعالیت‌های آینده خود بازنگری کنند تا بتوانند تغییرات مقتضی را در فرآیند امور اعمال کنند. تعامل اتاق ایران با وزارتخانه‌های اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت در دولت دوازدهم بیشتر خواهد شد و با ایجاد معاونت اقتصادی ریاست جمهوری، انتظارات از اتاق ایران هم بیشتر خواهد شد.
 
شافعی گفت: همه مسئولان نظام از گردشگری به‌عنوان پیشران اقتصاد یاد می‌کنند و این امر وظیفه کمیسیون گردشگری اتاق ایران را سنگین‌تر خواهد کرد. با توجه به اینکه کمیسیون گردشگری ارتباط مناسبی با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها از جمله سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دارد می‌تواند نقش بسزایی در پیش برد اهداف داشته باشد.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر مثل گذشته از جمله کمیسیون‌های ممتاز اتاق باشد و از انجام مسئولیت خود نیز به خوبی سرافزار بیرون بیاید.
 
احمد اصغری قاجاری، رئیس کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران ضمن ارائه گزارشی در مورد فعالیت‌های این کمیسیون طی دو سال گذشته به تشریح برنامه‌ها و اولویت‌های جدید این کمیسیون پرداخت.
 
قاجاری پیگیری درخواست از مسئولان دولتی و نمایندگان مجلس برای تشکیل پلیس گردشگری، حضور در نمایشگاه صنایع دستی میلان ایتالیا، بررسی مشکلات استان‌ها در زمینه گردشگری، پیگیری راه‌اندازی پنجره واحد گردشگری، تلاش در جهت شناسایی و حذف قوانین ناکارآمد حوزه گردشگری، تلاش در راستای توسعه گردشگری دریایی، تشکیل کارگروه مشترک با فراکسیون گردشگری مجلس و سازمان گردشگری به‌منظور حذف قوانین زائد و تلاش برای ایجاد کارگروه حل مسائل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را از جمله برنامه‌های کمیسیون گردشگری، اقتصاد ورزش و اقتصاد هنر اتاق ایران برای دوره دو ساله پیش رو اعلام کرد.