صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت:

عمده‌ معادن کشور مسئول ایمنی ندارند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از اینکه بخش عمده ای از معادن کشور مسئول ایمنی ندارند این موضوع را ناشی از بی توجهی...
 به جان کارگران و سودجویی کارفرمایان دانست.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، محمد وحدتی هلان از بی توجهی نسبت به رعایت نکات ایمنی در معادن انتقاد کرد و گفت: متاسفانه کارفرمایان به دلیل مسائل اقتصادی از رعایت نکات ایمنی در معادن سرباز می زنند و در واقع استانداردهای ایمنی معادن در کشور رعایت نمی شود این در حالی است که کارگران تاوان این بی توجهی را می دهند.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بخش عمده ای از معادن کشور مسئول ایمنی ندارند، افزود: بر اساس قانون کار وجود مسئول ایمنی در کارگاه های بالای 25 نفر کارگر الزامی است اما متاسفانه این موضوع مورد غفلت واقع شده است.
وی با یادآوری اینکه بی توجهی کارفرمایان به ایمن سازی کارگاه ها و کاستن از هزینه های ایمنی برای افزایش سود، جان کارگران را در معرض خطر قرار داده است، تصریح کرد: باید سازوکاری اتخاذ و تشدید نظارت بر عملکرد کارگاه ها و معادن از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستور کار قرار گیرد تا کارفرمایان مجبور به رعایت نکات ایمنی شوند.
این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: متاسفانه آنچان که باید و شاید به موضوع ایمنی در کارگاه ها و معادن توجه نشده و این موضوع تنها در مواقع بروز بحران و به صورت مقطعی مورد توجه قرار می گیرد؛ وزارت تعاون و وزارت صنعت در این رابطه باید پاسخگو باشند زیرا کارگران چرخ اقتصادی کشور را می چرخانند و نباید جان آنها در پی بی توجهی عده ای سودجو به خطر بیافتد.
موضوع رعایت نکات ایمنی در معادن و کارگاه ها را در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهیم کرد
وحدتی با بیان اینکه موضوع رعایت نکات ایمنی در معادن و کارگاه ها را در کمیسیون اجتماعی بررسی خواهیم کرد، گفت: در این رابطه اگر خلاء قانونی وجود داشته باشد لازم است دولت لایحه به مجلس ارائه کند.
کارفرمایان نباید برای سود بیشتر با بی توجهی نسبت به رعایت نکات ایمنی در کارگاه ها و معادن با جان کارگران بازی کنند
نماینده مردم بستان آباد در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه کارفرمایان نباید برای سود بیشتر با بی توجهی نسبت به رعایت نکات ایمنی در کارگاه ها و معادن با جان کارگران بازی کنند، گفت: باید با کارفرمایان متخلف به صورت جدی و قاطع برخورد کرد زیرا پرداخت دیه به هیچ وجه جای فرد را برای خانواده پر نمی کند.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری اینکه رعایت نکات ایمنی در معادن و کارگاه ها نباید در حاشیه باشد، گفت: این موضوع باید به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار گیرد.