صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار خراسان رضوی خبر داد

اختصاص ۸۵ میلیون یورو به طرح فولاد تربت حیدریه

استاندار خراسان رضوی گفت: 85 میلیون یورو برای تکمیل و راه اندازی طرح فولاد شرق کاوه تربت حیدریه اختصاص یافته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، علیرضا رشیدیان روز سه شنبه در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان تربت حیدریه افزود: امیدواریم با تخصیص هرچه سریعتر این اعتبار از طریق صندوق توسعه ملی، بستر لازم برای اجرای این طرح هموار شود.
وی با تاکید بر لزوم بسیج همه امکانات برای تحقق خواست رهبر معظم انقلاب که در شعار سال نمود یافته، گفت: دولت تحقق اقتصاد مقاومتی را بجد در دستور کار دارد و آن را به عنوان یک تکلیف کاری به استانداری ها ابلاغ کرده است.
رشیدیان گفت: ما نیز محور فعالیت های خود را بر تولید و اشتغال گذاشته ایم و برای تحقق آن از طریق سند آمایش سرزمینی و شناسایی توانمندی ها و پتانسیل های شهرستان ها، برای هر شهرستان سهمیه ای را تخصیص داده ایم که بر این اساس بنا داریم امسال 160 هزار شغل ایجاد کنیم که میزان توزیع آن با توجه به وضعیت و شرایط هر منطقه متفاوت است.
استاندار خراسان رضوی در ادامه گفت: توسعه کشاورزی و صنایع تبدیلی وابسته به آن مورد توجه است و ما ایجاد صنایع کوچک در کنار صنایع بزرگ، به منظور هم پوشانی آنرا در دستور کار داریم.
رشیدیان همچنین به تسهیلات اشتغالزایی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان اشاره و اظهار کرد: امسال 50 میلیارد ریال برای 334 مددجوی کمیته امداد و 52 میلیارد ریال نیز برای 347 نفر مددجوی بهزیستی استان منظور شده است.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز گفت: تاکنون هشت جلسه اقتصاد مقاومتی در قالب 116 کمیته فرعی و هشت جلسه اصلی در این شهرستان برگزار شده است.
احمدعلی موهبتی افزود: 116 کمیته فرعی 173 مصوبه و هشت جلسه اصلی نیز 25 مصوبه داشته اند که در مجموع 85 درصد مصوبات محقق شده است.
امام جمعه تربت حیدریه نیز گفت: اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی زمانی موفق خواهد بود که در کنار دولتی بودن، رویه مردمی بودنش نیز رعایت شود.
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی با تاکید بر اینکه نباید به اسم انتقاد، دستگاه های دولتی را مورد تخریب قرار داد، افزود: نباید ادبیات ما در نقد عملکرد دستگاه های دولتی در حوزه اقتصاد مقاومتی نفی و نهی و تخریبگرانه باشد.
وی اظهار کرد: اگر ادبیات ما ملایم تر و به دور از مچ گیری باشد و بیشتر در مسیر هدایت ارشاد قرار بگیرد، این شیوه سازنده خواهد بود.