صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرکل تعاون مازندران:

معدن زغال سنگ نور غیرفعال شده است

مدیرکل تعاون مازندران با اشاره به شدت گرفتن بررسی وضعیت ایمنی گفت: ۳۰ بازدید توسط بازرسان کار از معادن زغال سنگ...
 صورت گرفته و معدن لاویج نور غیرفعال شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، کامران اصغری پیش از ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت:از ابتدای سال تاکنون تعداد ۳۰ بازدید توسط بازرسان کار از معادن زغالسنگ صورت گرفته است و همچنین تعداد ۶ مورد بازدید مشترک با همراهی دستگاههای اجرایی مرتبط در راستای اجرای طرح بازرسی های هدفمند از کارگاههای پرخطر صورت گرفته است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران رعایت استانداردهای لازم برای ایمنی معادن و کارگران و معدنکاران ضروری دانست و افزود: بازرسان کار در سطح استان در حال اجرای طرح بازرسی هدفمند از کارگاههای پرخطر هستند و تا کنون بازدیدهای زیادی را انجام داده اند.
وی ادامه داد: نواقص به صورت مکتوب به معادن و کارگاههای پرخطر ابلاغ می شود و کارفرما موظف به رفع نواقص می باشد و در غیر اینصورت طبق ماده ۱۰۵ قانون کار، این اداره کل و ادارات شهرستانهای تابعه بدون هیچ اغماضی اقدام به پلمپ کارگاه های نا ایمن خواهد کرد همانطوریکه در سال جاری دو معدن در سوادکوه و نور طبق این ماده قانونی پلمپ شده اند.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با اشاره به حادثه در معدن پرتو جوربند واقع در منطقه لاویج شهرستان نور تصریح کرد: متأسفانه در تماسهای مکرر بازرس کار شهرستان نور با بهره بردار معدن اعلام شده بود که معدن غیر فعال است در حالیکه بنابر شواهد به صورت شبانه و با استفاده از اتباع غیر مجاز و پیمانکار فاقد صلاحیت و رعایت نکردن موازین ایمنی در حال کار بوده است که متأسفانه شاهد حادثه بوده ایم و دو تن از اتباع افغانی فوت و مصدوم شده اند.
وی ادامه داد: این معدن نیز با نظر بازرس کار و دستور مقام قضایی طبق ماده ۱۰۵ قانون کار از ادامه فعالیت تا رفع نواقص ایمنی منع شد و پتانسیل بسیار خوبی در معادن مازندران وجود دارد که اگر با رعایت اصول ایمنی همراه باشد شاهد وضعیت مطلوبی خواهیم بود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان بیان داشت: اقدامات بسیار خوبی در حوزه روابط کار این اداره کل انجام شده و در حال انجام است که با این اقدامات هر ساله شاهد کاهش حوادث ناشی از کار در استان بوده و هستیم.