صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در استان یزد انجام می‌شود:

راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان یزد در آینده‌ای نزدیک

با حضور جمعی از کارشناسان و اعضای هیئت‌علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به استان یزد موافقت شد دفتر منطقه‌ای این مرکز در استان یزد راه‌اندازی شود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان یزد، دکتر علوی مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی و امور بین‌الملل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: بر اساس تکالیف بالادستی در مرکز و تشکیل دفاتر منطقه‌ای در استان‌های مختلف و همچنین تأکید مقام عالی وزارت در ستاد ملی بازآفرینی شهری که مشخصاً با توجه به جهانی شدن شهر یزد، مطالعات و پژوهش‌های مورد نیاز در خصوص مصالح گلی و خشتی در این استان مورد تأکید قرار داده، راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای در این استان در اولویت این مرکز قرار گرفته است.
وی افزود: این سفر که با هماهنگی دکتر شکرچی‌زاده رئیس محترم مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و دکتر نقصان محمدی مدیرکل راه و شهرسازی استان برنامه‌ریزی شده بود، مقرر گردید در راستای تعیین محورهای عملکرد دفتر منطقه‌ای این استان و با توجه به ظرفیت‌های بومی و بسیار خوب و ارزنده‌ای که در حوزه‌های مختلف معماری و شهرسازی برخوردار است پرداختن به معماری خشتی و گلی در اولویت تحقیقات پژوهشی این مرکز باشد.
این مقام مسئول با تأکید بر وظایف این دفتر در استان افزود: محورهای دیگری که مورد توجه خواهد بود  توسعه شتاب‌نگاری و پرداختن به رویه‌های بتنی بجای رویه‌های آسفالتی و همچنین اخذ
گواهینامه‌های فنی قیر و آسفالت و تعیین حرایم گسل و زلزله که در یزد کمتر شاهد آن هستیم از جمله مواردی است که در این دفتر مورد پژوهش خواهد بود.
مدیرکل دفتر ریاست اظهار امیدواری کرد با توجه به پیگیری‌های خوب مدیرکل محترم استان در تأمین منابع مورد نیاز در جهت تجهیز نمودن  دفتر منطقه‌ای در این استان  انشا... به زودی شاهد راه‌اندازی دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در استان یزد باشیم.