صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی مطرح شد

حمایت از تجاری‌سازی ایده‌های برتر اسباب‌بازی با «جایزه فن‌آوری»

آخرین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی سومین جشنواره ملی اسباب‌بازی به حضور ایده‌پردازان و طراحان همراه با تولیدکنندگان....
 و حامیان مالی مختلف در حوزه اسباب‌بازی اختصاص داشت.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، در این نشست طراحان، ایده‌های برتر خود را معرفی کردند و حمایت‌کنندگان صنعت اسباب‌بازی از بخش‌های مختلف، شیوه‌های حمایتی خود از این صنعت را توضیح دادند.
نشست فرصت‌های تولید برترین‌های اسباب‌بازی سال‌های گذشته با همکاری دبیرخانه‌ی شورای نظارت بر اسباب‌بازی با حضور جمعی از تولیدکنندگان و طراحان اسباب‌بازی و مسوولان این حوزه برگزار شد.
این نشست شامل طراحان و ایده‌پردازانی بود که در دوره‌های قبلی جشنواره موفق به کسب مقام شده بودند و تولیدکنندگان و حامیان مالی مختلف که از این حوزه حمایت می‌کنند.
حمایت از صنعت اسباب‌بازی با پرداخت وام
علیرضا همتی، مدیر توانمندسازی صندوق کارآفرینی امید با اشاره به این‌که صندوق کارآفرینی در سال‌های اخیر برای حمایت از تولیدات اسباب‌بازی آغاز به کار کرده است، اظهار کرد: در این سال‌ها در حوزه اسباب‌بازی تلاش و از این حوزه حمایت کرده‌ایم. بخش زیادی از گردش مالی کشور در این حوزه می‌تواند صرف شود. به‌طور ویژه، حمایت صندوق شامل تسهیلاتی با پرداخت وام، کسب درآمد و در نهایت، پرداخت قسط صندوق است. از همین رو، سال‌های گذشته همکاری بیشتری با کانون و حمایت از برگزیدگان شده است.
تسهیلاتی برای تولید انبوه، توزیع و بازاریابی اسباب‌بازی
حامد تأملی، مسئول کارگروه بازی و اسباب‌بازی ستاد توسعه‌ی فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی و فن‌آوری ریاست جمهوری نیز در این نشست حضور داشت و توضیح داد: این ستاد از ستادهای ۱۵گانه معاونت فن‌آوری ریاست جمهوری است که در حوزه‌های مختلف صنایع فرهنگی در هفت زمینه حمایت می‌کند.
این طراح اسباب‌بازی ادامه داد: حمایت از صنایع فرهنگی را به‌صورت تجاری‌سازی دنبال می‌کنیم. بازی و اسباب‌بازی، کمیک استریپ، صنایع دستی، ویدئو و ... از این حوزه‌ها هستند.
به گفته‌ی او، برای حوزه بازی و اسباب‌بازی، این ستاد سعی کرده است مدل‌های حمایتی مختلفی را در نظر بگیرید. در همین راستا این ستاد با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در زمینه فن‌آوری‌های نرم و هویت‌ساز در کشور، حمایت از فرآیند تجاری‌سازی ایده‌های برتر اسباب‌بازی را به‌عنوان یکی از موضوع‌های فن‌آوری‌های اصلی فرهنگی سرلوحه‌ فعالیت‌های خود قرار داده است و از سال گذشته «جایزه فن‌آوری» را به آثار درخور این جایزه در جشنواره‌ی اسباب‌بازی اهدا می‌کند.
تأملی با تاکید بر این‌که علاوه بر بحث جایزه‌ فن‌آوری، مدل حمایتی را از سوی ستاد متفاوت کرده‌ایم، اظهار کرد: به‌دنبال مدل‌های جدید رفتیم. با توزیع‌کنندگان اسباب‌بازی صحبت کردیم که اگر ایده‌ها بتوانند نظر یکی از توزیع‌کنندگان مطرح را جلب کنند شامل مدل‌های حمایتی ما خواهند شد. پرداخت وام از جمله این مدل‌های حمایتی است.
این پژوهشگر، طراح و تولیدکننده اسباب‌بازی یادآوری کرد: فراتر از ایده و طرح دنبال آن هستیم که درپی این کار، یک گروه شکل بگیرد و کسب‌وکار مداوم و پایداری ایجاد شود. تسهیلات از سوی این ستاد براساس روندی که ایده‌پردازان مدل را جلو می‌برند، به آن‌ها اهدا می‌شود. این تسهیلات شامل تولید انبوه، توزیع و بازریابی می‌شود.