صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شهردار تهران خبر داد:

نگهداری از ۳هزار قطعه پرنده از ۲۵۰ گونه در فاز دوم باغ پرندگان

شهردار تهران گفت: بیش از سه هزار قطعه پرنده در ۲۵۰ گونه در فاز دوم پارک پرندگان نگهداری می شود و این پروژه در روز ابتدایی مهر ماه و آغاز مدارس آماده بهره برداری خواهد بود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، محمد باقر قالیباف ظهر امروز در حاشیه بازدید از باغ پرندگان تهران طی سخنانی در جمع خبرنگاران، افزود: فاز دوم باغ پرندگان یک مجموعه هفت هکتاری است و بزرگ ترین سازه فلزی در اینجا نصب شده است که از جهت فنی کار بسیار پیچیده ای به شمار می رود.
وی گفت: تجربه این کار در کشور وجود نداشت. به همین جهت ابتدا با مشاوران خارجی کار را شروع کردیم اما در ادامه کار مطمئن شدیم که در داخل کشور می توان این کار را انجام داد. به همین جهت در میانه راه کار به پیمانکاران، مشاوران و دانشگاه های داخلی واگذار شد.
شهردار تهران در ادامه ابراز داشت: تا پیش از این بخش شرقی جنگل های لویزان مورد استفاده مردم نبود و خودش به یک تهدید و آسیب برای شهر تبدیل شده بود اما امروز پارکی در مقیاس بین المللی در این بخش ایجاد شده است که یکی از قطب های گردشگری در مقیاس جهانی خواهد شد.
به گفته قالیباف بیش از سه هزار قطعه پرنده در ۲۵۰ گونه در فاز دوم پارک پرندگان خواهد بود و این پروژه در روز ابتدایی مهر ماه و آغاز مدارس آماده بهره برداری خواهد بود.
وی ادامه داد: کابل و توری باغ پرندگان از خارج خریداری شده است چرا که تکنولوژی آن را در داخل کشور نداشتیم. این سازه فولادی جزء نادر سازه های فولادی کشور است که به عنوان یک سازه نمونه انتخاب شده است. تور، کابل و سازه آن یکی از پروژه های نمونه ای به شمار می رود که مثل پل طبیعت، پل صدر، تونل خط شش مترو، پردیس پارک ملت و دریاچه شهدای خلیج فارس از جهت فنی، زیبایی و معماری امتیاز جهانی خواهد گرفت.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی درباره سرنوشت شهربازی شهر تهران، ابراز داشت: این یکی از بحث های جدی شهر تهران بود که حدود هفت سال قبل درباره آن برنامه ریز قطعی کردیم. هم اکنون در منطقه ۲۲ در زمینی به مساحت بیش از ۱۵۰ هکتار یک شهربازی در مقیاس جهانی طراحی شده است. در این مرکز ۱۰ دیار با مشاوران داخلی و خارجی طراحی شده که ۳ دیار آن تا سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود. هم اکنون بخشی از کار توسط شهرداری و بخش خصوصی سرمایه گذاری شده و اخیرا یک بانک خصوصی  نیز برای سرمایه گذاری به آنجا آمده است.
قالیباف تصریح کرد: کشور ما عملا در اجرا این اجازه را نمی دهد که بخش خصوصی جان بگیرد. همیشه از بخش خصوصی سخن می گوییم اما وقتی بخش خصوصی می خواهد کاری انجام دهد همه سنگ اندازی می کنند. این پروژه نیز با کندی پیش رفت اما بخشی از آن آماده شده و حتما جزو ۱۰ شهربازی بزرگ دنیا است که قطب گردشگری در تهران خواهد بود.
وی خاطر نشان ساخت: به این ترتیب می توانیم مرکز هویت و حوزه های تمدنی را در حصار ناصری داشته باشیم و در کنار آن باغ پرندگان، دریاچه شهدای خلیج فارس، پل طبیعت، اراضی عباس آباد و شهربازی هزار و یک شهر به عنوان قطب های گردشگری تهران باشند.
قالیباف از شهر آفتاب به عنوان یکی از قطب های شهر تهران در زمینه جذب حوزه های صنعتی و تجاری یاد کرد و گفت: بخش های خارجی بیشتر رغبت دارند که نمایشگاه های خود را نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس بیشتر در شهر آفتاب برگزار کنند.
شهردار تهران درباره کمپ حیوانات در پایتخت نیز گفت: هم اکنون این کمپ حیوانات وجود دارد و می توانید آن را ببینید. در حال حاضر این کمپ محل نگهداری حیوانات است. البته برخی حیوانات بنا به تشخیص پزشکان آلودگی هایی دارند که حتما باید از بین بروند