صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتاق اصناف یزد :

تغییر نظام قیمت گذاری کالا، بازار را رقابتی تر خواهد کرد

رئیس اتاق اصناف یزد گفت: تغییر نظام قیمت گذاری کالا، بازار را رقابتی تر خواهد کرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران ، محمدحسین مسلم یزدی در گفت و گو از ابلاغیه تغییر نظام قیمت گذاری کالا استقبال کرد و گفت: درصورتی که قیمت کالا از جانب فروشنده بر روی کالا برچسب بخورد؛ شرایط رقابتی تری ایجاد می کند.
وی همچنین درباره مشکلاتی که مدت هاست اصناف در یزد را درگیر خود کرده؛ اظهار نگرانی کرد و گفت : مهمترین مشکل در این حوزه تداخل صنفی است که مقرر شد چندین اتحادیه در هم ادغام شوند اما به دلیل اعتراض و شکایاتی که از سوی برخی اتحادیه ها به دیوان عدالت اداری شد، فعلا متوقف شده است.
مسلم یزدی افزود: تعداد واحدهای صنفی تعطیل شده  در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده و تعطیلی این واحدها اعم از سوپر مارکت ها وفروشندگان لبنیات به تاسیس فروشگاههای زنجیره ای در شهرستان ها برمی گردد .
وی یکی دیگر از معضلات اصناف را برگزاری نمایشگاه هایی با اجناس بی کیفیت نام برد که آسیب جدی به واحدهای صنفی به ویژه گروه پوشاک و کیف و کفش وارد کرده است.
مسلم یزدی همچنین خواستار اصلاح قانون مربوط به اعلام دارایی ها و ارقام معاملات انجام شده به سازمان امور مالیاتی شد.
وی در پایان از برگزاری کلاس های آموزشی قوانین کار ، بیمه و مالیات و بازرگانی برای افزایش دانش و آگاهی متقاضیان پروانه کسب توسط اتاق اصناف یزد خبر داد و گفت : تمام متقاضیان پروانه فعالیت های صنفی باید قبل از دریافت مجوز این دوره های آموزشی را بگذرانند.