صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

همزمان با هفته دولت ۹۶ انجام می‌شود:

بهره‌برداری از ۴۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمانشاه

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ۴۰ کیلومتر بزرگراه شامل ۲۷ کیلومتر بزرگراه کربلا (اسلام‌آباد غرب – سرپل ذهاب) و ۱۰ کیلومتر....
سند اقتصاد مقاومتی
به گزارش کسب  و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، منوچهر رحمانی در جلسه شورای برنامه‌ریزی که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون در تلاش هستیم تا این کار ۶۰ ساله را به اتمام برسانیم و طرح‌های جامع تفصیلی شهری را تصویب کنیم.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان این‌که حدود ۵۰ تا ۶۰ سال در برنامه‌ریزی و آمایش جمعیت در حوزه شهرسازی در خوزستان عقب مانده‌ایم، گفت: طرح‌های جامع شهری در دنیا طرح‌های استاتیک نیستند و باید دینامیک و منعطف باشند و بتوانند خود را با شرایط موجود تطبیق دهند.
وی افزود: گردشگری در خوزستان مغفول مانده است و باید در بحث گردشگری در استان کارهای بسیار زیادی انجام شود. باید در آینده بحث حمل و نقل در بسیاری از مناطق تقویت شود تا فضای بیشتری برای بحث توسعه گردشگری داشته باشیم.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان این‌که حدود ۵۰ تا ۶۰ سال در برنامه‌ریزی و آمایش جمعیت در حوزه راه و شهرسازی در خوزستان عقب مانده‌ایم، تصریح کرد: طرح‌های جامع در دنیا طرح‌های استاتیک نیستند و باید دینامیک و منعطف باشند و بتوانند خود را با شرایط موجود تطبیق دهند.
رحمانی ادامه داد: هیچ طرح جامع شهری در دنیا کامل نیست، بلکه این شورا و کارگروه‌ها هستند که طرح‌ها را چکش‌کاری و در نهایت در خصوص آن طرح‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند.
وی گفت: در سه سال گذشته ۴۸۳ میلیارد تومان اعتبارات استانی به راه و شهرسازی اختصاص داده شده و این در حالی است که اعتبارات ملی ۶۳۶ میلیارد تومان است. تاکنون حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان در شهرسازی قرارداد منعقد کرده‌ایم اما مجموع اعتبار اختصاص داده شده حدود ۱۱۱۹ میلیارد تومان است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: این ۱۴۰۰ میلیارد تومان برای احداث ۱۱۳۰ کیلومتر راه روستایی و ۸۷۰ کیلومتر راه اصلی هزینه خواهد شد که از این میزان تاکنون ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۳۰۰ کیلومتر راه اصلی در استان به بهره‌برداری رسیده است.