صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس اتحادیه فناوران رایانه خبر داد:

تعطیلی یا تغییر شغل ۱۷۰ واحد صنفی فناوران رایانه

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از تعطیلی و تغییر شغل حدود ۱۷۰ واحد صنفی در سال ۹۵ خبر داد و گفت: اجرای نادرست قانون مالیات...
 بر ارزش افزوده، بی رونقی بازار، ورشکستگی به دلیل پرداخت مالیات ناهمگون با فروش و درآمد و همچنین قاچاق از جمله دلایل تعطیلی و تغییر شغل این واحدها بوده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، سیدمهدی میرمهدی در گفت و گو با بیان اینکه امسال نیز شاهد تعطیلی و یا تغییر شغل از سوی صاحبان صنف رایانه هستیم، افزود: در حال حاضر حدود ۲۵۰۰ واحد صنفی دارای پروانه  کسب و حدود ۲۰۰۰ در دست اقدام تحت نظارت اتحادیه  فناوران رایانه قرار دارند.
وی از تلاش اتحادیه صنف فناوران رایانه با سازمان و مراکز امور مالیاتی در خصوص تخفیف مالیات اعضای این صنف خبر داد و گفت: با وجود تلاش های انجام شده در مذاکره با مسئولان ذیربط سازمان مالیاتی، اما متاسفانه تاکنون مورد حمایت چندانی قرار نگرفته ایم.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه درباره فعالیت فروشگاههای مجازی گفت: این نوع فروشگاههای اینترنتی تا فروردین ۹۵ زیر نظر این اتحادیه فعالیت می کردند که تا همان زمان هم حدود ۷۰ تا ۸۰ پروانه کسب توسط این اتحادیه  صادر شده بود.
میرمهدی افزود: تداخل اتحادیه های صوت و تصویری و موبایل و همچنین الکترونیک و دستگاههای مخابراتی باعث بروز مشکلاتی شده که امید می رود با ادغام این اتحادیه ها
بسیاری از مشکلات همچون قاچاق و یا بی رونقی کسب و کار حل شود که هم کمکی برای واحدهای صنفی وهم مصرف کنندگان است.
رئیس اتحادیه  فناوران رایانه با انتقاد از نرخ فعلی تعرفه قطعات رایانه اظهار کرد: دولت می تواند با کاهش نرخ تعرفه واردات قطعات رایانه به تولید کالاهای فناوری اطلاعات(IT) کمک کند تا تولید این کالاها در ایران قابل رقابت با محصولات مشابه وارداتی شود ضمن اینکه حاشیه سود قاچاق در این صنف را کم کند.
میرمهدی در پایان خواستار اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده شد و از مسئولان ذیربط در دولت و مجلس شورای اسلامی خواست سیاست ها و تصمیم گیری ها در جهت تقویت تولیدات داخلی باشد.