صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی استان اعلام کرد:

افتتاح ۳۱ پروژه عمرانی راه و شهرسازی گلستان در هفته دولت

سرپرست راه و شهرسازی گلستان از بهره برداری ۳۱ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۱۵۴میلیارد رالت از محل اعتبارات ملی و استانی و کلنگ‌زنی دو پروژه همزمان با هفته دولت در سطح استان خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان گلستان، حسین محبوبی با اعلام این خبر گفت: این پروژه‌ها شامل  ۱۷ پروژه راهسازی، دو پروژه حوزه فنی و اجرایی، دو پروژه شهرسازی و معماری، پنج پروژه در بخش عمران و بهسازی شهری و پنج پروژه مسکن مهر است.
وی از جمله مهمترین پروژه‌های راهسازی را بهسازی و آسفالت راه‌های روستایی شهرستان‌های گمیشان، گنبد، کلاله و مراوه‌تپه ذکر کرد.
سرپرست شورای حمل‌و‌نقل گلستان از آغاز پروژه احداث بزرگراه آق قلا– اینچه برون به طول ۵۴ کیلومتربه عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های بخش راهسازی استان نام برد که در هفته دولت عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.
به گفته محبوبی  در بخش فنی و اجرایی نیز قرار است از مجتمع فرهنگی و هنری گرگان و ساختمان فرمانداری مراوه‌تپه بهره‌برداری به عمل آید.
وی، منابع مالی صرف شده برای این دو پروژه را ۶۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعلام و اظهار امیدواری کرد که در صورت اتمام عملیات اجرایی و تجهیز آن از سوی سازمان‌های بهره‌بردار، این پروژه ملی در هفته دولت افتتاح شود.
محبوبی به پروژه‌های بخش شهرسازی و معماری نیز اشاره کرد و افزود: رونمایی از طرح جامع شهر فاضل‌آباد و طرح جامع  تفصیلی شهر رامیان از پروژه‌های این بخش است.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان تصریح کرد: در جهت بهسازی و احیای گذرها و بافت‌های تاریخی گرگان نیز اقدامات موثری صورت گرفته که بهره‌برداری از پنج پروژه بهسازی و مرمت تکایا و مساجد و یک پروژه کلنگ‌زنی احداث شبکه روشنایی معابر درمحله افغان‌آباد گنبد(سکونتگاه‌های غیر رسمی ) از دیگر پروژه‌های حوزه عمران و بهسازی اداره‌کل به شمار می‌روند.
محبوبی در پایان از واگذاری و افتتاح ۲۰۷واحد مسکن مهر در قالب پنج پروژه در سطح استان خبر داد.
به گفته دبیر شورای مسکن گلستان، این واحدها در شهرستان‌های بندرترکمن، گرگان وعلی‌آباد کتول ساخته شده‌اند.