کد خبر: 68984
مشتری مداری - قسمت یک

راههای راضی نگه داشتن مشتری

به این امر اعتقاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است.

 راههای راضی نگه داشتن مشتری
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاهکار، به این امر اعتقاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است. اگر مشتری مشکلی دارد، حال اگر مشکل اش واقعی باشد یا حاصل سؤتفاهم فرق نمی کند. با گوش دادن به حرف های او می توانید سؤتفاهم را درک کنید و آنها را از میان بردارید.
مشتری ریئس است. او حقوق ما را می پردازد و سود نصیب مان می کند. آن هایی که این واقعیت را درک کرده اند، تلاش می کنند همه ی کارها را به بهترین شکل انجام بدهند، حتی زمانی که شرایط سخت تر و سخت تر می شود.
1 - به شغل و اصول آن افتخار کنید
اگر این تفکر را نداشته باشید دو راه وجود دارد:
دلایلی که باعث شده شما این طور فکر نکنید پیدا کنید و باید آنها را یکی یکی برطرف کنید.
در صورت عدم موفقیت، شغل دیگری پیدا کنید تا بتوانید در زندگی پیشرفت کنید.
2 - همیشه شاد باشید
همیشه شاد باشید و به این ترتیب شادی را به دیگران هم منتقل کنید. به یاد داشته باشید که ما لبخند نمی زنیم که شاد شویم بلکه چون شاد هستیم لبخند می زنیم این حالت زمانی میسر است که ذهن خود را واداریم به چیزهای خوب فکر کند. این امر زمانی اتفاق می افتد که مطالب خوب بخوانیم و با دوستانی هم صحبت شویم که افکار خوبی دارند. مراقب باشید بدون توجه به آن که ظاهر مشتری چگونه است، خوش رفتار یا بد رفتار است، تحصیلکرده است یا خیر، رفتار انسانی و مثبت خود را با اوحفظ کنید. شاید این امر سخت باشد اما می توانید این امر را جزو عادات خود در آورید.
3 - رفتار خوب را بیاموزید
نام مشتری خود را یاد بگیرید و آن را هنگام صحبت به کار ببرید. مشتری هنگامی که نام خود را می شنود احساس می کند به موسیقی دلنشین گوش می دهد.
هرگز با مشتری بیش از حد آشنایی و دوستی برقرار نکنید. البته تعیین حد و مرز قدری مشکل است، این دیگر بسته به هنر شماست که چگونه تعادل برقرار کنید. مطمئنا راه اشتباهی را طی نخواهید کرد.
4 - در مقابل مشتری همیشه بگویید: بله قربان، به او نگویید خیر قربان
وقتی مشتری مشکلی دارد به راه هایی فکر کنید که می توان به او جواب مثبت داد، حتی اگر لازم بود برای رفع مشکل او نزد همکار دیگری بروید یا به قسمت دیگر شرکت مراجعه کنید.
5 - هرگز با مشتری بحث نکنید
به این امر اعتقاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است. اگر مشتری مشکلی دارد، حال اگر مشکل اش واقعی باشد یا حاصل سوءتفاهم فرق نمی کند. با گوش دادن به حرف های او می توانید سؤتفاهم را درک کنید و آنها را از میان بردارید. سوءتفاهم ها همیشه وجود دارند. اکثر اوقات این موضوع را نمی فهمیم، چون عادت داریم وسط حرف مشتری بپریم. مشتری به اندازه ما درباره محصول مان آگاهی ندارد. بحث کردن مثل شعله است، می توانید با موافقت کردن با او شعله را به خاکستر تبدیل کنید، یا با بحث کردن شعله را بیشتر فروزان کنید.
6 - به مشتری قول هایی بدهید که می توانید به آن عمل کنید
همیشه درباره ی زمان تحویل، صورتحساب خدمات، خدمات بی دردسر و این طور چیزها قول هایی به مشتری می دهید.
فکر کنید و مراقب باشید با احتیاط عمل کنید. همیشه خطاها قابل جبران نیستند. پس از قول هایی که به مشتری می دهید فکر نکنید که همه ی امور خود به خود پیش می روند. سعی کنید موانع را برطرف کنید. این را بدانید اگر یک مشتری از پیش شما ناراضی برود با خود چندین مشتری دیگر را نیز می برد.

 
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
قیمت طلا ، ارز و سکه
  • رشد 14 درصدی حجم معاملات بورس کالای ایران
  • شروع روند اصلاحی در شاخص بورس
  • آیفکس در قله تاریخی
  • 5 درصد کودکان کار با باندها همکاری دارند
  • ناگفته‌هایی از 9 سال تلاش برای یک اجرا
  • ششمین شماره گیلگمش با رویکرد گردشگری و پیاده‌روی منتشر می‌شود
  • توافق هسته‌ای باید حفظ شود
  • با دبیر کل سازمان ملل دیدار می‌کنم
  • فیلم سینمایی «یه وا» در ارمنستان اکران می شود
  • همایش عاملیت‌های فروش قطعات سایپایدک برگزار شد
  • افتتاح نمایشگاه هفته دفاع مقدس و گرامیداشت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر
  • سود قطعی اوراق مشارکت پالایش نفت بندرعباس در بانک ملت پرداخت می شود
  • نتیجه ورود بانک‌ها به عرصه بنگاه‌داری، تضعیف است
  • توجه به تعادل جنسیتی در تحقق عدالت موثر است
  • انتصاب جدید در بیمه تجارت نو
  • پس از 80 سال موزه ایران باستان بازسازی می شود
  • برای تولید انواع تسلیحات موشکی، زمینی، دریایی و پدافندی از هیچ کشوری اجازه نمی‌گیریم
  • حادثه معدن «دندی» حاصل بی‌احتیاطی بود
  • اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) توسط بانک اقتصادنوین منتشر می شود
  • کاهش ۲۰ سانتی‌متری تراز دریاچه ارومیه
  • رونمایی از لپ تاپ جدید لنووو
  • مذاکرات سفارت ایران در کرواسی با بانک مرکزی این کشور برای برقراری روابط بانکی با ایران
  • ادامه روند کاهشی نرخ مرغ در بازار
  • جزئیات حکم فیفا علیه طارمی و پرسپولیس
  • سامانه سهام عدالت از دسترس خارج شد
  • پیام مدیرعامل بانک صنعت و معدن به مناسبت هفته دفاع مقدس
  • نخستین همایش «مدیران آینده صنعت برق کشور» در تهران برگزار می شود
  • چین با تحریم نفتی ضد کره شمالی همراه می‌شود
  • جذب سرمایه‌ خارجی می‌تواند بر روند توسعه ملی تاثیرگذار باشد
  • تولید زامیاد طی دو ماه از مرز 8000 دستگاه گذشت
  • کتابهای درسی ما، دانش آموزان را برای دیروز تربیت می کند
  • اسپیکر تمام شیشه ای دو تیکه VENZO از فروشگاه تاچ ورلد با 56درصد تخفیف
  • آموزشگاه کاژه با آموزش #C با 90درصد تخفیف
  • منتخب تصاویر نخست روزنامه های شنبه اول مهر ماه
  • فرصت های تکنولوژیک و توسعه
  • ناتوانی تولید داخل در تامین بازار چادر مشکی
  • ضربه خام‌فروشی ‌به اشتغال‌
  • موافقت بازیگران اصلی نفتی با تمدید کاهش تولید
  • روحانی: موشک‌های‌مان را تقویت می‌کنیم
  • ظریف: اگر آمریکا خواهان امتیاز جدید است ایران هم امتیاز می‌خواهد
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با رییس دانشگاه دولتی مسکو
  • اشتغال پایدار با اجرای سه طرح اشتغالی
  • نیکی هیلی: خروج از برجام آمریکا را بی‌اعتبار نمی‌کند
  • فعلا نگران تشعشعات موبایلی نباشید
  • نوبت پنجمین پرسش مهر رئیس‌جمهور
  • پرداخت‌های آفلاین؛ راهکار حل مشکل پول خرد
  • واکنش جوادی به وضعیت نامشخص تیم ملی کشتی آزاد زیر ۲۳ سال
  • کارلوس توس: فوتبال چین ۵۰ سال دیگر هم پیشرفت نمی‌کند
  • هوودس داربی تورین را از دست داد
  • تظاهرات نمازگزاران جمعه در اعتراض به سخنان ترامپ