کد خبر: 68984
مشتری مداری - قسمت یک

راههای راضی نگه داشتن مشتری

به این امر اعتقاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است.

 راههای راضی نگه داشتن مشتری
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شاهکار، به این امر اعتقاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است. اگر مشتری مشکلی دارد، حال اگر مشکل اش واقعی باشد یا حاصل سؤتفاهم فرق نمی کند. با گوش دادن به حرف های او می توانید سؤتفاهم را درک کنید و آنها را از میان بردارید.
مشتری ریئس است. او حقوق ما را می پردازد و سود نصیب مان می کند. آن هایی که این واقعیت را درک کرده اند، تلاش می کنند همه ی کارها را به بهترین شکل انجام بدهند، حتی زمانی که شرایط سخت تر و سخت تر می شود.
1 - به شغل و اصول آن افتخار کنید
اگر این تفکر را نداشته باشید دو راه وجود دارد:
دلایلی که باعث شده شما این طور فکر نکنید پیدا کنید و باید آنها را یکی یکی برطرف کنید.
در صورت عدم موفقیت، شغل دیگری پیدا کنید تا بتوانید در زندگی پیشرفت کنید.
2 - همیشه شاد باشید
همیشه شاد باشید و به این ترتیب شادی را به دیگران هم منتقل کنید. به یاد داشته باشید که ما لبخند نمی زنیم که شاد شویم بلکه چون شاد هستیم لبخند می زنیم این حالت زمانی میسر است که ذهن خود را واداریم به چیزهای خوب فکر کند. این امر زمانی اتفاق می افتد که مطالب خوب بخوانیم و با دوستانی هم صحبت شویم که افکار خوبی دارند. مراقب باشید بدون توجه به آن که ظاهر مشتری چگونه است، خوش رفتار یا بد رفتار است، تحصیلکرده است یا خیر، رفتار انسانی و مثبت خود را با اوحفظ کنید. شاید این امر سخت باشد اما می توانید این امر را جزو عادات خود در آورید.
3 - رفتار خوب را بیاموزید
نام مشتری خود را یاد بگیرید و آن را هنگام صحبت به کار ببرید. مشتری هنگامی که نام خود را می شنود احساس می کند به موسیقی دلنشین گوش می دهد.
هرگز با مشتری بیش از حد آشنایی و دوستی برقرار نکنید. البته تعیین حد و مرز قدری مشکل است، این دیگر بسته به هنر شماست که چگونه تعادل برقرار کنید. مطمئنا راه اشتباهی را طی نخواهید کرد.
4 - در مقابل مشتری همیشه بگویید: بله قربان، به او نگویید خیر قربان
وقتی مشتری مشکلی دارد به راه هایی فکر کنید که می توان به او جواب مثبت داد، حتی اگر لازم بود برای رفع مشکل او نزد همکار دیگری بروید یا به قسمت دیگر شرکت مراجعه کنید.
5 - هرگز با مشتری بحث نکنید
به این امر اعتقاد داشته باشید که همیشه حق با مشتری است. اگر مشتری مشکلی دارد، حال اگر مشکل اش واقعی باشد یا حاصل سوءتفاهم فرق نمی کند. با گوش دادن به حرف های او می توانید سؤتفاهم را درک کنید و آنها را از میان بردارید. سوءتفاهم ها همیشه وجود دارند. اکثر اوقات این موضوع را نمی فهمیم، چون عادت داریم وسط حرف مشتری بپریم. مشتری به اندازه ما درباره محصول مان آگاهی ندارد. بحث کردن مثل شعله است، می توانید با موافقت کردن با او شعله را به خاکستر تبدیل کنید، یا با بحث کردن شعله را بیشتر فروزان کنید.
6 - به مشتری قول هایی بدهید که می توانید به آن عمل کنید
همیشه درباره ی زمان تحویل، صورتحساب خدمات، خدمات بی دردسر و این طور چیزها قول هایی به مشتری می دهید.
فکر کنید و مراقب باشید با احتیاط عمل کنید. همیشه خطاها قابل جبران نیستند. پس از قول هایی که به مشتری می دهید فکر نکنید که همه ی امور خود به خود پیش می روند. سعی کنید موانع را برطرف کنید. این را بدانید اگر یک مشتری از پیش شما ناراضی برود با خود چندین مشتری دیگر را نیز می برد.

 
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
قیمت طلا ، ارز و سکه
  • انتقاد از اسپیکرهای هوشمندی که به وای فای وصل نمی‌شوند
  • دی‌ماریا: مسی همین الان هم بهترین بازیکن تاریخ است
  • برگزاری شورای حمل‌ونقل در استان یزد
  • احداث ۲۲۹ کیلومتر بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد
  • کاهش دید افقی علت تاخیر پرواز‌های مشهد
  • ماجرای هک شدن بانک صادرات مکزیک
  • آغاز طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده شهر جهرم
  • جزئیات جلسه کمیسیون ماده ۵ شهر سنندج
  • یکپارچه‌سازی آمار و اطلاعات اعتباری ادارات کل راه و شهرسازی
  • برگزاری جلسه هیئت نمایندگی املاک و مسکن در اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر
  • ملاک انتخاب ساختمان برتر رضایتمندی بهره‌بردار است
  • تشریح آخرین وضعیت پروژه‌های حمل‌ونقلی و مسکنی استان خوزستان
  • واکنش شرکت عمران و بهسازی شهری ایران نسبت به تخریب بنا‌های تاریخی شهر همدان
  • بودجه 97 و نرخ تورم
  • حفظ قدرت خرید کارگر بر دوش کارفرما
  • افزایش کیفیت نان بعد از آزادسازی
  • نهمین مسابقه ملی بهره وری برگزیدگان خود را شناخت
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 500 نفردر 9 ماهه سال 96
  • واگذاری و راه اندازی شهرک های صنعتی با مدیریت بخش خصوصی
  • محرومیت مادام‌العمر سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ازبکستان
  • مسجد را باید روحانیت با کمک مردم، مومنین و متدین اداره کنند
  • دامپزشکی ایلام و مسئولان بیمه از زیر بار مسئولیت شانه خالی می کنند
  • سکته قلب تپنده ایلام!
  • نشست استاندار و مجمع نمایندگان چهارمحال و بختیاری با وزیر نیرو
  • تشریح اقدامات بانک تجارت در زلزله سر پل ذهاب
  • شرکت رویای هفت آسمان سبلان با تسهیلات بانک صنعت و معدن افتتاح خواهد شد
  • ارتقای سامانه های پرداخت الکترونیک و اتصال به نسخه جدید شبکه شتاب در بانک شهر
  • بیمه تجارت نو پیشگام در گسترش بیمه عمر و حمایت از هنرمندان
  • خودروهای سایپا بالاترین سازگاری را با الزامات زیست محیطی دارند
  • کارشناس شرکت خدمات مالی و اعتباری راه اقتصادنوین برگزیده جوان جشنواره فارابی شد
  • رتبه اول بانک سپه در پرداخت تسهیلات برای رونق تولید استان گلستان
  • از نمایندگان مجلس تقاضا دارم بیشتر به فکر آموزش و پرورش باشند
  • هشت دهه تلاش برای تامین مالی مسکن
  • سهام «زشگزا» با قیمت 3490 ریال به تابلو معاملات آمد
  • مهلت ثبت نام در آزمون حفظ و مفاهیم قرآن دوباره تمدید شد
  • جهان در سال 2018 وارد دوره بحرانی، خطرات شدید می شود
  • روحانی: از فعالیت سرمایه گذاران عمانی در ایران استقبال می‌کنیم
  • مرگ یک کارگر میانسال در سنندج بر اثر سقوط از ارتفاع
  • چرا معافیت‌های مناطق آزاد در لایحه بودجه نیامده است؟
  • افزایش ۲۷درصدی صادرات غیرنفتی به چین
  • عرضه بیش از 105 هزار تن انواع قیر، گوگرد، وکیوم باتوم و مواد شیمیایی
  • بورس تا آستانه کانال ۹۹ هزار واحدی افزایش یافت
  • نماز جمعه این هفته تهران به امامت آیت الله امامی کاشانی برگزار می شود
  • آتش‌نشانان متوفی هنوز شهید ایثار محسوب نمی‌شوند
  • اختصاص ۱۴ میلیارد تومان برای بیمه زنان خانه‌دار
  • لایحه دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری امروز به مجلس ارائه می شود
  • 300 مجتمع فرهنگی - هنری در کشور درحال احداث است
  • برخورد قطار با مرد 40 ساله در کرج
  • تلاش ایران برای جهانی کردن کلیسای «وانک» اصفهان
  • اجازه خیابان‌کشی به جای مسجد را نمی‌دهیم