صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین دژ در مجلس گفت:

بزرگترین واحد معدنی طلای کشور در تکاب تعطیل نیست

نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین واحد معدنی طلا....
 در کشور تعطیل نیست و فعالیت این واحد ادامه دارد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، همایون هاشمی با بیان اینکه در روزهای اخیر اخباری مبنی بر تعطیلی این واحد معدنی در رسانه ها منتشر شده است افزود: تمامی این اخبار کذب محض است و معدن طلای زره شوران نه تنها تعطیل نشده بلکه فعالیت این واحد در ماه های اخیر شدت بیشتری یافته است.
وی با بیان اینکه در ماه های اخیر میزان تولید این واحد سه برابر افزایش یافته است عنوان کرد: این واحد نه تنها تعطیل و کارگران آن بیکار نشده است بلکه میزان تولید آن افزایش و فعالیت آن نیز همچنان ادامه دارد.
هاشمی در خصوص دلایل انتشار خبر تعطیلی این واحد اظهارداشت: آقایان و افرادی که در سالهای گذشته از این واحد تولیدی سود می برند و رانت خواری می کردند الان که دستشان کوتاه شده اقدام به شایعه سازی می کنند.
نماینده مردم تکاب، میاندوآب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی گفت: معدن طلای زرشوران به عنوان بزرگترین واحد معدنی طلا در کشور مطرح است و فعالیت آن اصلا تعطیل نشده است.
افرادی که به اخبار کذب تعطیلی معدن زره شوران تکاب دامن می زنند پاسخگو باشند
مدیرمنابع انسانی و پیشتیبانی شرکت طلای زره شوران تکاب نیز در واکنش به تعطیلی این واحد گفت: این اخبار به هیچ وجه صحت نداشته و این واحد اصلا تعطیل نشده است.
علی فرج زاده با گلایه از مسئولانی که با تایید خبر تعطیلی این واحد به شایعات دامن زده اند افزود: هر مقام مسئولی که علاقمند باشند می تواند در هر ساعت از شبانه روز برای بازدید از نحوه فعالیت این واحد حضور پیدا کرده و از نزدیک مشاهده کند.
وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای از مسئولان بدون توجه به واقعیات و بازدید از این واحد تولیدی به اخبار کذب منتشر شده صحت گذاشته اند عنوان کرد: این شرکت به هیچ وجه از حقوق خود کوتاه نیامده و از مراجع قضایی پیگیر این اخبار کذب خواهد بود.
نمایندگی یکی از خبرگزاری های کشور در ارومیه در گزارشی از تعطیلی این واحد از اول مرداد ماه داده و عنوان کرده است، تمامی ۱۲۰ کارگر آن با ۵ ماه مزد معوقه هم اکنون بیکارند.
در این گزارش همچنین اعلام شده اسن، اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آذربایجان غربی با تایید خبر تعطیلی موقت معدن طلای زرشوران و بیکاری حدود ۱۲۰ نفر از کارگران این واحد معدنی بیان داشته است: این واحد معدنی به دلیل پرداخت نشدن صورت وضعیت‌های مالی پیمانکار (شرکت پیمانکاری گسترش راه ومعدن شهسوار تکاب) از سوی کارفرمای اصلی (شرکت گسترش معان وصنایع معدنی طلای زرشوران) تعطیل اعلام شده است.
برپایه این توضیحات، اداره کل کار استان استان آذربایجان غربی در مقام پیگیری تمام مطالبات کارگران استان آذربایجان غربی ازجمله کارگران معادن طلای زرشوران است. اداره کار و فرمانداری شهرستان تکاب از طریق جلسات شورای تامین، همکاری مشترکی را در پیگیری مشکلات معدن طلای زرشوران وکارگرانش آغاز کرده‌اند.