صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر شهرسازی و معماری راه و شهرسازی استان همدان خبر داد:

جزئیات دهمین جلسه کمیسیون ماده پنج استان همدان و دومین جلسه کمیسیون ماده پنج شهر ملایر

دهمین جلسه کمیسیون ماده پنج استان همدان و دومین جلسه کمیسیون ماده پنج شهر ملایر با حضور اعضای محترم کمیسیون ماده پنج...

در محل دفتر معاونت محترم امور عمرانی استانداری همدان تشکیل شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، محمدحسین مرادی بیان کرد: در این جلسه طرح کمربندی‌های شهر ملایر که شامل کمربندی‌های (همدان بروجرد) بلوار محمد ملایری و (اراک بروجرد) بلوار حاج طوسی و بلوار بعثت (کمربندی بروجرد) و بلوار شهید بهشتی (کمربندی همدان) و مسائل و مشکلات مربوط به کمربندی مذکور توسط مشاور مطرح و ضمن بررسی توسط اعضا حاضر در جلسه با تصویب طرح کمربندی‌های ملایر موارد ذیل در راستای رعایت ضوابط و مقررات شهرسازی و معماری و حقوق شهروندی و حرکت در مسیر توسعه پایدار شهری با کلیات طرح موافقت به عمل آمد.
وی ادامه داد: با تصویب این طرح استقرار کارگاه‌ها و مشاغل مزاحم در سایت اختصاصی واقع در پیرامون شهر به شکل مطلوبی ساماندهی خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین با این طرح گشایش‌های فضایی و عملکردی در پیرامون شهر و تعریف حدود و ثغور شهر و افزایش نفوذپذیری مطلوب به تمام نقاط شهر تعریف می‌شود.
مرادی یادآور شد: با در نظر گرفتن ضوابط سیما و منظر شهر و ورودی‌های آن و در نظر گرفتن راه به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای تعریف کننده سیما و منظر شهری به مطلوبیت مناسب خواهد رسید.
وی گفت: ضمناً تصویب این طرح جلوگیری و کنترل در خصوص افزایش محدوده شهر را ایجاب می‌کند و رعایت ضوابط پدافند غیرعامل و تعریف نقاط امن شهری برای دسترسی سریع به تمام نقاط شهر در موقع بحران به دنبال خواهد داشت.
با اجرای طرح مذکور زمینه برای کاهش مسائل حاشیه‌نشینی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی و همچنین موجبات جلوگیری از تخریب اراضی کشاورزی و ایجاد مناطق ناکارآمد با معضلات شهری من‌جمله اجتماعی و فرهنگی را فراهم می‌گردد.
مرادی اظهار کرد: همچنین رعایت مسائل ترافیکی در سلسه‌مراتب شبکه اصلی عبور و مرور شهری و دسترسی‌های مربوطه چه در سطح کلان و چه در سطح محله و محلات پیرامون شهر و تعریف ارتباطات مناسب درون و برون شبکه‌ای و جدایی خطوط سواره و پیاده‌رو در منطقه در طول شبکه مورد بررسی به مطلوبیت خواهد رسید و متعاقباً زمینه را برای حذف ترافیک عبوری از شهر برای وسایل نقلیه سنگین در شهر و کاهش ازدحام و حوادث رانندگی را فراهم می‌نماید.
وی بیان کرد: در نهایت با توجه به اینکه کمربندی شهر ملایر به عنوان عنصری شاخص و در ارتباط با سازمان کالبدی شهری می‌باشد گزینه مناسبی برای جایگزینی محوری تند و سریع برای تردد وسایل نقلیه است.
مرادی در پایان بیان کرد: در کمربندی ورودی شهر ملایر زمینه برای هدایت و راهنمایی تازه واردین به نقاط مختلف شهر و ارتباط بصری بین فضاهای درون و برون‌شهری ایجاد و همچنین هویت بخشی و ایجاد ورود به فضای شهری را برای مسافران فراهم می‌نماید.