چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

از سوی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان اعلام شد:

خدمات حمل‌ونقل جاده‌ای با آموزش مدیران شرکت‌ها استانداردسازی می‌شود

دوره آموزشی مدیران شرکت‌های کالا و مسافر با هدف ارائه خدمات مطلوب در بخش حمل‌ونقل جاده‌ای و به منظور ارتقاء سطح...
 عملکرد و استانداردسازی فعالیت این شرکت‌ها تیرماه امسال در مرکز جهاد دانشگاهی برگزار شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان، مصطفی پناهنده معاون حمل‌ونقل این اداره کل با اعلام این خبر افزود: تأکید بر کنترل تشکل‌ها و نظارت بر شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر در راستای سرویس‌دهی مناسب و در نتیجه رضایت‌مندی بیشتر صاحبان کالا و مسافران از اهداف این دوره است.
پناهنده تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این دوره مدیران شرکت‌های کالا و مسافر در سطح استان و همچنین رؤسای ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان‌ها بوده که مجموعاً ۱۰۶ نفر در این دوره شرکت کرده‌اند.
وی گفت: امروزه با رشد روز افزون وسایل نقلیه در کشور، سطح ایمنی سفرها را تحت تأثیر قرار داده که با ارائه آموزش مناسب در این باره از جمله مباحث فنی می‌توان زمینه کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای را فراهم کرد.
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان همدان گفت: بررسی قوانین و مقررات حمل‌ونقل، قوانین مربوط به قاچاق کالا، مسئولیت‌های شرکت‌های حمل‌ونقل مربوط به حقوق مسافرین؛ بررسی آمار و علل تصادفات و اهمیت ایمنی حمل‌ونقل، آشنایی با ضوابط و مسئولیت‌های مدیر فنی از جمله موارد آموزشی مطرح شده در این دوره بوده است.
وی با اشاره به اهمیت مدیریت نوین در بخش کالا و مسافر اشاره کرد: اصول مشتری مداری و مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و برنامه‌ریزی و استفاده از قابلیت‌های کارکنان را گامی در جهت تحقق این مهم دانست.
وی با اشاره به سرفصل مطرح شده با موضوع فن‌آوری اطلاعات، از تجارت الکترونیک، ارتباط با مشتریان (crm)، نحوه صدور اسناد حمل‌ونقل، کارت‌ها و همچنین مجوزهای هوشمند به عنوان مواردی یاد کرد که باید مورد توجه شرکت‌های حمل کالا و مسافر قرار بگیرد.
وی تأکید کرد: گذراندن این دوره‌ها برای تمامی مدیران و متصدیان شرکت‌های حمل‌ونقل کالا و مسافر استان الزامی است و در پایان هر دوره گواهینامه معتبر برای آموزش دیدگان صادر خواهد شد.