صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

آغاز تولید پایدار گرید مشکی پلی اتیلن سنگین

صنعت پتروشیمی ایران از واردات یک محصول پلیمری بی‌نیاز شد

مدیرعامل پتروشیمی جم با اشاره به آغاز تولید پایدار گرید مشکی پلی‌اتیلن سنگین (PIPE GRADE) در این مجتمع، اعلام کرد: با تولید....
 این محصول پلیمری و تامین نیاز صنایع تکمیلی پتروشیمی، وابستگی به محصولات مشابه وارداتی قطع شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، سیدحسین میرافضلی با اشاره به آغاز تولید یک گرید خاص پلی اتیلن در پتروشیمی جم، گفت: برای نخستین بار، پلی اتیلن مشکی با کاربرد تولید لوله‌های پلی اتیلنی (PIPE GRADE) در این مجتمع تولید و عرضه شده است.
وی با اعلام این که یکی از مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی تولید پلی اتیلن مشکی، تامین کاتالیست آن بود، تصریح کرد: کاتالیست مورد نیاز برای این محصول پلیمری به جای کشورهای غربی از منابع در دسترس آسیایی تامین شده است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم با تاکید بر این که همزمان با تامین کاتالیست، تولید پایدار پلی اتیلن گرید پایپ کلاس PE۱۰۰ در پتروشیمی جم آغاز شده است، اظهار کرد: هدف از تولید این محصول پلیمری، حمایت از تولید داخل، رفع نیاز صنایع پایین دست پتروشیمی به مواد اولیه، قطع وابستگی به خارج از کشور و واردات مواد اولیه پتروشیمی است.
میرافضلی با بیان این که محصول جدید پلیمری تولید شده در پتروشیمی جم از نظر کیفیت قابل رقابت با محصول اصلی و با قابلیت عرضه در بازار بین‌المللی مطابق با استانداردهای جهانی است، یادآور شد: طرح استفاده از کاتالیست جایگزین خرداد ۱۳۹۳ مطرح و در برنامه قرار گرفته بود.
عضو هیئت مدیره پتروشیمی جم با اشاره به تشکیل کارگروه‌های فنی تست کاتالیست جدید در این مجتمع، افزود: پس از مطالعات اولیه، تست‌های پایلوت کاتالیست جدید دی ماه سال ۹۴ انجام و پس از دریافت نتایج اولیه، تست صنعتی کاتالیست آغاز شد.
میرافضلی با بیان این که پس از تست صنعتی کاتالیست جدید، در مردادماه پارسال، مهندسی همه جانبه محصول هم در دستور کار قرار گرفت، تاکید کرد: پس از شناسایی تنگناها و راهکارها و تغییر در بخش‌هایی از واحد و شرایط عملیاتی، تست مجدد کاتالیست جدید خرداد ماه امسال انجام شد.
به گفته وی، نتیجه اقدام‌های انجام شده از رفع مشکلات فرآیندی و افزایش همه جانبه کیفیت محصول حتی فراتر از استانداردهای بین‌المللی است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی جم یادآور شد: این مجتمع با سرمایه گذاری مناسب، صرف وقت، هزینه و قبول ریسک ناشی از استفاده از کاتالیستی متفاوت از کاتالیست طراحی، محصول راهبردی PE۱۰۰ را با کیفیت جهانی تولید و به بازار عرضه می‌کند.