صفحه اصلی / استان ها / خراسان رضوی / رقابت در صنعت گردشگری بی‌رحمانه است
رقابت در صنعت گردشگری بی‌رحمانه است

شهردار مشهد:

رقابت در صنعت گردشگری بی‌رحمانه است

شهردار مشهد گفت: رقابت در حوزه صنعت گردشگری سخت و بی‌رحمانه است.

شهردار مشهد

به گزارش کسب و کار نیوز، قاسم تقی‌زاده خامسی شب گذشته در آیین افتتاحیه نمایشگاه گردشگری، هتل‌داری و صنایع وابسته که در سالن همایش‌های نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، اظهار کرد: موضوع گردشگری به عنوان یک صنعت و سومین صنعت جهان محسوب می‌شود، اما مدت زیادی نیست که این نام در دنیا به عنوان صنعت مطرح شده است.

وی ادامه داد: به هر حال همه کشورها و شهرهای دنیا که جاذبه‌ای برای جذب توریست دارند، در حال رقابت هستند که این رقابت به صورت بی‌رحمانه است.

شهردار مشهد افزود: یعنی در این ماجرا اقتصاد دخیل است و به نوعی پول آور است، بنابراین رحمی وجود ندارد.

تقی‌زاده خامسی خاطرنشان کرد: ما باید این امر را بیشتر مورد توجه قرار دهیم. حضور گردشگران خارجی در مشهد طی سه ماه اخیر حدود دو برابر شده و این امر در وضعیت اقتصادی که یک مقدار برای ما تهدید شده است فرصت خوبی بشمار می‌آید.

وی عنوان کرد: این فرصت برای ما به عنوان میزبان و برای اقتصاد این شهر خیلی مهم است. لذا اولین نکته که می‌گویم این بوده که همیشه در یاد داشته باشند که اتفاق حمله به سفارت عربستان صرفا امری سیاسی نبود، بلکه یکی از دلایل آن می‌تواند جلوگیری از افزایش توریست و گردشگر باشد.

شهردار مشهد بیان کرد: اکنون بحث‌هایی که در دنیای مجازی مطرح می‌شود، قطعا به دلیل این است که مسلمانان جهان به مشهد و ایران سفر نکنند.

تقی‌زاده خامسی تاکید کرد: من می‌دانم که مردم مشهد به این امر هشیار بوده، اما آن سوی ماجرا برنامه‌ریزی می‌کنند که مانع افزایش ورود خارجی‌ها به ایران شوند.

وی تصریح کرد: ما در شهر مشهد در خصوص عواملی که در جذب توریست و گردشگر موثر هستند زمینه خوبی داریم، شهرهای دنیا برای اینکه بتوانند توریست را جذب کنند، یا به دنبال جاذبه و یا به دنبال رویداد هستند. اما در مشهد زمینه جذب توریست بسیار است و یکی از بهترین نمونه آن حضور امام رضا (ع) است.

شهردار مشهد گفت: در کنار این موارد جاذبه‌ای دیگر که در این شهر وجود دارد و به آن پرداخته نشده، فردوسی است. قرار ما با آقای مونسان این بوده که بازسازی پیشخوان فردوسی را به ما بسپارند. خوشبختانه نقشه این امر در هفته‌های گذشته آماده و مورد تایید نیز واقع شد و ظرف یک و یا دو هفته آینده کار اجرایی آن را درست خواهیم کرد.

تقی‌زاده خامسی اضافه کرد: همچنین حدود ۳۰ تا ۳۳ خانه تاریخی در شهر مشهد را شناسایی کرده‌ایم و به تدریج قرار است آن را خریداری کنیم و یا با مالکان آن صحبت کرده‌ایم که با امتیازاتی که در اختیار آن ها قرار می‌دهیم فضایی را راه‌اندازی کنند.

وی با مخاطب قرار دادن معاون رییس جمهور، گفت: جناب مونسان، من شما را خارج از محدوده میراث فرهنگی یک نیرو اجرایی توانمند می‌دانم، نمی‌دانم برای کشور چه برنامه‌ای دارید اما می‌دانم ۲۰ میلیون زائر را برای افق ۱۴۰۴ را پیش‌بینی کرده‌اید.

شهردار مشهد بیان کرد: اما ما در مشهد واقعا می‌توانیم به عنوان یک پایلوت گردشگری برای شما باشیم. این شهر بسیار قشنگ است و همه بر این امر واقف هستند.

تقی‌زاده خامسی تاکید کرد: ما برنامه‌های لازم برای ماندگاری زائر در این شهر را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و از جناب مونسان می‌خواهم در این راستا در جهت شناختن استانداردها و اعمال سیاست‌گذاری‌ها از نظر اجرایی و شهرداری ما را یاری کنند.

انتهای پیام

همچنین مطالعه کنید:

سفال و کاشی

مرمت ۱۰۰ قطعه سفال و کاشی زرین‌فام در سال ۹۸

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا,مژگان موسی‌زاده با بیان این مطلب …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.