صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

قائم مقام مدیرعامل سایپایدک خبر داد

افزایش ضریب امنیتی قطعات یدکی سایپا در فاز دوم طرح تشخیص اصالت قطعه

قائم مقام مدیرعامل سایپایدک از افزایش ضریب امنیتی بسته‌بندی قطعات یدکی سایپا در فاز دوم طرح تشخیص اصالت قطعه خبر داد.
 
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سایپا نیوز، غلامرضا محمدی در مراسم رونمایی از ویژگی‌های جدید طرح تشخیص اصالت قطعه در حاشیه نمایشگاه خودرو مشهد، اظهار کرد: شرکت سایپایدک به عنوان توزیع کننده اصلی قطعات و لوازم یدکی خودروهای گروه سایپا و شرکت پیشگام در مبارزه با قطعات تقلبی و بی کیفیت، ، در جهت کسب رضایت هرچه بیشتر مشتریان و افزایش امنیت و اصالت قطعات یدکی و همچنین افزایش ضریب اطمینان مشتریان هنگام خرید قطعات، اقدام به توسعه و افزایش قابلیت‌های امنیتی بسته بندی قطعات در طرح تشخیص اصالت قطعه نموده است.
وی ادامه داد: در ویژگی‌های جدید افزایش ضریب اطمینان از قطعات اصلی سایپا، خریداران محترم می‌توانند به منظور اطمینان از اصل بودن قطعه، شماره درج شده زیر لایه اسکرچ که بر روی لیبل بسته‌بندی قطعات درج شده است را به شماره 50001813 ارسال نمایند. به محض ارسال این شماره 16 رقمی، سیستم مکانیزه در اسرع وقت نسبت به بررسی و تحلیل اطلاعات ارسالی اقدام نموده و پاسخ تایید یا عدم تایید اصالت قطعه خریداری شده به همراه اطلاعات فنی قطعه در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. همچنین مشتریان عزیز می‌توانند با دانلود اپلیکیشن سایپا بر روی تلفن همراه خود، نسبت به اسکن بارکد QR درج شده در زیر لایه اسکرچ اقدام نموده و از اصالت قطعات خریداری شده اطمینان حاصل نمایند.
محمدی یادآور شد: شرکت سایپایدک برای اولین بار در صنعت خودرو بر اساس یک زیرساخت منسجم و در جهت کسب رضایت هرچه بیشتر مشتریان خود و افزایش ضریب اطمینان هنگام خرید قطعه، طرح تشخیص اصالت قطعه را در سال 1393 با ایجاد سامانه ارسال پیامکی راه‌اندازی کرد و در این زمینه پیشتاز بوده است که در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی این قابلیت ارتقا یافته است. همچنین این اقدام مورد الگوبرداری سایر شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرو قرار گرفت که اقدامی مثبت تلقی می‌شود.
قائم مقام مدیرعامل سایپایدک با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مقابله با قاچاق کالا در کشور و توجه به اقتصاد مقاومتی برای رشد و شکوفایی اقتصاد، گفت: وجود قطعات تقلبی در بازار، یک تهدید بزرگ برای مردم به شمار می‌رود و انتظار داریم تا سازمان‌های مسؤول، نظارت بیشتری بر بازار قطعات خودرو داشته باشند و مجازات سخت‌گیرانه‌تری در برخورد با سودجویان و متقلبان اعمال نمایند. قطعا ما در این مسیر همراه آنها هستیم و همه تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا با تمرکز بیشتر بر آن، مسؤولیت اجتماعی خود را در قبال مشتری به انجام برسانیم.
وی ادامه داد: حفظ جان و مال همه افرادی که از خودرو استفاده می‌کنند برای ما مهم است لذا به منظور حمایت از مشتریان، اقدامات گسترده‌ای در راستای ترویج فرهنگ استفاده از قطعات اصلی و با کیفیت شرکتی و جلوگیری از تولید و توزیع قطعات تقلبی آغاز کرده‌ایم که از آن جمله می‌توان به انجام بازرسی‌های مشترک با اتاق اصناف تهران، طرح تشخیص اصالت قطعه و همچنین اقدامات حقوقی علیه متخلفین و سوء استفاده کنندگان از بسته‌بندی سایپا اشاره کرد.
لازم به ذکر است مشتریان محترم گروه سایپا به منظور جلوگیری از هر گونه وارد شدن آسیب احتمالی به خودرو و سرنشین، هنگام خرید قطعات یدکی برای اطمینان از اصلی بودن قطعه، می‌توانند از این امکان استفاده نمایند و قطعات اصلی سایپا را با برچسب اطمینان فقط از نمایندگی‌های مجاز و عاملیت‌های فروش قطعه تهیه کنند.