صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در استان زنجان برگزار شد:

جزئیات جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله و لغزش لایه‌های زمین در استان زنجان

اولین جلسه تخصصی راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان زنجان و کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی در اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با حضور اعضای اصلی این کارگروه تشکیل شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی زنجان، اولین جلسه کارگروه تخصصی مخاطرات زلزله، لغزش لایه‌های زمین، ابنیه، ساختمان و شهرسازی و کارگروه تخصصی راه و شهرسازی پدافند غیرعامل استان در سال ۹۶ در سالن کنفرانس اداره کل راه و شهرسازی برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران پیرامون حادثه ساختمان پلاسکو و ابلاغ عدم احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در روی پهنه گسل‌ها قرائت شد.
در ادامه موارد زیر انجام شد:
- ارائه گزارشی از واقعه پلاسکو توسط رئیس سازمان آتش‌نشانی شهر زنجان.
- ارائه گزارش توسط شهرداری زنجان در خصوص مصوبه فوق‌الذکر.
- ارائه گزارش توسط سازمان نظام‌مهندسی ساختمان استان در خصوص مصوبه فوق‌الذکر.
- استماع نظرات اعضای محترم کارگروه.
این جلسه که با حضور اکثریت اعضا برگزار گردید، نمایندگان دستگاه‌های عضو کارگروه ضمن ارائه گزارش عملکرد دستگاه متبوع، پیشنهاداتی برای اجرایی شدن مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی ایران و همچنین بومی‌سازی مصوبه فوق برای استان ارائه دادند؛ که بعد از بررسی توسط اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان و هماهنگی با وزارت متبوعه پیشنهادات در جلسه بعدی مصوب خواهد شد.