صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

چابلوسی و سیاه نمایی در نقداقتصادی دولت قابل قبول نیست

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ، چابلوسی و سیاه نمایی در نقد دولت را قابل قبول ندانست و گفت:قاعدتا در نقد منصفانه باید نقاط قوت...
 و ضعف عملکرد اقتصادی دولت بیان شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  خانه ملت ، محمدرضا پورابراهیمی داورانی، در خصوص نقد عملکرد اقتصادی دولت یازدهم گفت:قاعدتاً در نقد منصفانه باید نکات قوت و ضعف عملکرد بیان تا نکات مثبت در ادامه تقویت شود و از نکات منفی در آینده اجتناب شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چهار سال گذشته نقدها از عملکرد دولت هم بصورت منصفانه و هم نقد بصورت تخریبی مطرح شده است و اشخاصی که نقد تخریبی داشتند از بیان نکات مثبت عملکرد طفره رفتند که این موضوع قابل پذیرش نیست.
پورابراهیمی داورانی افزود:اینکه برخی از نقادان اقتصادی دولت، تنها سیاه نمایی های را از عملکرد دولت مطرح کردند، قابل قبول نیست به دلیل اینکه براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری باید نقاط قوت و ضعف بیان شود.
وی ادامه داد:برخی از نقادان نیز در خصوص عملکرد اقتصادی دولت تنها نکات مثبت را مطرح می کنند و از بیان نقاط ضعف طفره می روند که این موضوع نیز قابل قبول نیست و به نوعی چابلوسی محسوب می شود.
وی در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت با اشاره به نقدهای منصفانه کمیسیون اقتصادی از عملکرد دولت افزود:کاهش نرخ تورم و بدست آوردن سهمیه تولید نفت جمهوری اسلامی در اوپک از نقاط مثبت عملکرد دولت یازدهم بوده است.
پورابراهیمی داورانی افزود:افزایش سهم نفت در بودجه عمومی سال ۹۶ یکی از ضعف های دولت در حوزه اقتصادی بوده که مغایر با سیاست های کلی است.
وی ادامه داد:در مبازره با قاچاق کالا و ارز عمکلرد دولت قابل قبول نیست، علی‌رغم اینکه دولت بیان می کند ۱۳ میلیارد دلار میزان قاچاق کاهش یافته و به دلیل اینکه این رقم در تراز ارزی  کشور و عدم کاهش سرانه مصرف مشخص نیست، نتیجه این اقدام در اقتصاد مشهود نشده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود:باید اصلاح عملکرد نظام بانکی کشور، مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز و همچنین یکسان سازی نرخ ارز از اولویت های کاری تیم اقتصادی دولت دوازدهم باشد.