صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران :

افزایش قیمت جهانی مواد اولیه، بهای آهن آلات را افزایش داده است

رییس اتحادیه آهن، فولاد و فلزات تهران گفت: افزایش قیمت آهن آلات که از حدود ۴۵ روز پیش شروع شده ، به دلیل بالارفتن قیمت های جهانی مواد اولیه است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، محمد آزاد در گفت و گو افزود: همچنین برخی از واحدهای آهن فروشی، مبادرت به خرید آهن آلات و دپوی آن می کنند که این مسئله نیز در افزایش قیمت تیرآهن و دیگر فلزات بی تاثیر نبوده است.
وی با بیان اینکه از سال ۹۵ تا دو ماه پیش قیمت آهن آلات ثابت مانده بود، ادامه داد: قیمت تیرآهن متداول و مورد استفاده بیشتر، از کیلویی ۱۸۰۰ تومان در سال ۹۵ ثابت ماند و از ماه های نخست سال ۹۶ روند افزایشی به خود گرفت و در ۴۵ روز گذشته به اوج خود رسید.
آزاد اظهار کرد: پیش بینی می شود قیمت های فعلی آهن آلات تا اطلاع ثانوی ثابت بماند و حداقل اینکه تا یکی دو ماه آینده از کاهش قیمت خبری نخواهد بود.
رئیس اتحادیه آهن ، فولاد و فلزات تهران در ادامه از کیفیت مطلوب تولیدات داخلی آهن آلات گفت و با توجه به رکود ساخت و ساز و صادرات بیش از ۵۰ درصد تولیدات آهن آلات ساختمانی، خواستار ایجاد بسترهای لازم برای توسعه صادرات آهن آلات شد.
وی تصریح کرد: با حمایت قانونی و معنوی دولت در زمینه محاسبه مالیات  و تعرفه ها و همچنین ازسخت گیری در واردات کالاهای مشابه تولید داخلی،  راه برای تولید کنندگان و صادر کنندگان تسهیل خواهد شد.
آزاد با انتقاد از فشار مضاعفی که از ناحیه مالیات بر ارزش افزوده بر فروشندگان آهن آلات می شود، گفت: فشارهای وارده ناشی از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده بر واحدهای فروش آهن، باعث  تعطیلی یا تغییر شغل بیش از۱۴۰۰ واحد در تهران و ۲۵۰۰ واحد در دیگر استانها شده است.