صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

چهارسال تدبیر و امید در بانک کشاورزی

درخشش خدمات ارزی بانک کشاورزی در دولت یازدهم

بانک کشاورزی طی چهارسال فعالیت دولت تدبیر و امید با استفاده از فضای مثبت بین المللی که پس از برجام به نفع ایران شکل گرفت
و با پیروی از سیاست های اقتصاد مقاومتی، توانست 84 سال تجربه در عرصه ی روابط مالی بین المللی خود را برای رونق اقتصادی کشور به کار گیرد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل ازروابط عمومی بانک کشاورزی، اجرای بی سابقه و میزبانی شایسته شصت و ششمین اجلاس بین المللی کمیته اجرایی اتحادیه اعتبارات روستایی و کشاورزی « آپراکا » و همایش بین المللی توانمندسازی زنان و توسعه پایدار که به منظور تشریک مساعی و اشتراک تجربیات در سطح بین المللی با حضور بیش از 54 نفر مهمان خارجی و با تکیه بر ظرفیت های داخلی بانک کشاورزی صورت گرفت، نمایش قدرتمندی از توانمندی، مهمان نوازی، امنیت و چهره مثبتی از کشور درشرایط متلاطم پس از تحریم ارائه داد.
 
بانک کشاورزی همچنین با استفاده از تجارب ارزشمند خود در بخش بانکداری بین الملل و دیدگاه مثبتی که علیرغم تحریم ها و تبلیغات منفی، در بین بانک های بین المللی ایجاد کرده بود  توانست بلافاصله پس از لغو تحریم ها و آغاز اجرای برجام ، روابط کارگزاری خود را با بانک های اروپایی گسترش دهد به نحوی که بانک کشاورزی تنها بانکی است که پس از تحریم  با 163 بانک خارجی وارد مذاکره شده، 75ملاقات حضوری در ساختمان بانک کشاورزی با 51 بانک خارجی داشته، در 24 بانک افتتاح حساب انجام داده و با بیش از 109 بانک خارجی تبادل رمز  سوئیفتی برقرار کرده است.
 
در ادامه فعالیت های بین المللی برای استفاده از فرصت های پسابرجام، دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی خرداد سال جاری در حاشیه شرکت و سخنرانی در همایش بزرگ تجاری ایران و روسیه ، مقدمات ایجاد کانال ارتباطات مالی بین ایران و کشورهای «سی . آی . اس» با محوریت بانک کشاورزی را فراهم و  با مدیران عامل بانک های مطرح این کشور، جداگانه مذاکره کرد. وی همچنین در نشست هیات تجاری ایران با اعضای اتاق بازرگانی سنت پترزبورگ از عزم جدی بانک کشاورزی برای تسهیل مبادلات مالی و ارتقا سطح تراز تجاری ایران و روسیه خبر داد. شایان ذکر است مدیرعامل بانک کشاورزی پیش تر نیز با سفر به کشور عراق با مدیران و کارشناسان «بانک تعاون اسلامی برای سرمایه گذاری» دیدار و به عنوان یکی از سهامداران این بانک درباره توسعه روابط مالی گفتگو کرد .
 
همچنین در پی عملکرد مطلوب و تعاملات مثبت بانک کشاورزی با اتحادیه‌های بین‌المللی ، مدیرعامل این بانک به عنوان عضو کمیته مدیریتی اتحادیه موسسات تامین مالی توسعه ملی در کشورهای عضو بانک توسعه اسلامی «ادفیمی» انتخاب شد تا از این پس نقش موثری در تصمیمات مدیریتی این  اتحادیه از جمله ایجاد شرایط مطلوب تعاملات اقتصادی میان کشورهای عضو، تسهیل اجرای طرح‌های توسعه‌ای در کشورهای عضو و اجرای پروژه‌های ترویجی، آموزشی و پژوهشی ایفا کند.