صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

موزه معدن در قدیمی‌ترین معدن کشور احداث شود

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با اشاره به اینکه نباید اجازه تعطیلی معدن مس مزرعه را بدهیم، گفت: با وجود اینکه جوانان اهری و هریسی...
 از بیکاری رنج می‌برند باید با حمایت و توسعه معادن زمینه‌ ایجاد اشتغال را فراهم کنیم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ماین نیوز، بیت‌الله عبدالهی عصر امروز در بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری شهرستان اهر، اظهار کرد: با توجه به اینکه قدیمی‌ترین معدن کشور در شهرستان اهر واقع‌شده و این معدن ظرفیت ایجاد موزه معدن را دارد، باید برای ایجاد اولین موزه معدن منطقه ارسباران در این شهرستان برنامه‌ریزی و اقدام کنیم و با استفاده از این موزه حداقل برای ایجاد اشتغال در معدن مس مزرعه تلاش کنیم.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه معدن مس مزرعه با توجه به اینکه روزهای پایانی خود را سپری می‌کند ولی نباید اجازه تعطیلی آن را بدهیم، افزود: با وجود اینکه جوانان اهری و هریسی از بیکاری رنج می‌برند باید با حمایت و توسعه معادن زمینه‌ایجاد اشتغال را فراهم کنیم.
وی ادامه داد: حمایت از حوزه میراث فرهنگی باید در راستای رونق اقتصاد و کسب‌وکار صورت گیرد و از سوی دیگر گردشگران برای اینکه بتوانند با تاریخ و فرهنگ غنی شهرستان اهر و ارسباران آشنا شوند، توسعه صنعت گردشگری برای ما مهم است و بنده در مدتی که در خدمت مردم اهر و هریس هستم از فرصت باقی‌مانده برای احیای آثار تاریخی و گردشگری استفاده می‌کنم.
عبدالهی تسریع در مرمت و بازگشایی بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و موزه ادب و عرفان در راستای آماده‌سازی برای رویداد تبریز 2018 ضروری دانست، گفت: مرمت بقعه شیخ شهاب‌الدین اهری و بازگشایی موزه ادب و عرفان باید پیش از این‌ها اتفاق می‌افتاد و درحالی‌که تازه‌کار مرمت شروع‌شده باید در عملیات آن تسریع شود.
وی بابیان اینکه حفظ آثار تاریخی و میراث فرهنگی وظیفه همگان بوده و هرگونه کوتاهی در این زمینه غیرقابل‌جبران خواهد بود، خاطرنشان کرد: هر طوری که گذشتگان آثار تاریخی را به ما تحویل داده بودند باید بهتر از زمانی که تحول گرفته‌ایم حفظ کرده و به نسل‌های آینده تحول دهیم درحالی‌که آثار تاریخی و فرهنگی میراث گران‌بها و هویتمان را نشان می‌دهد.