صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

چاپ ۳ عنوان داستانی تازه در چشمه

«دستگاه گوارش» با «همزاد» به بازار نشر آمد

۳ کتاب داستانی جدید «همزاد»، «دستگاه گوارش» و «دیدار در کوالالامپور» توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شدند.
به گزارش کسب و کارن یوز به نقل از مهر، نشر چشمه به تازگی ۳ عنوان جدید از مجموعه های کتاب های قفسه آبی و کتاب های قفسه قرمز را منتشر و راهی بازار نشر کرده است. کتاب های قفسه آبی، قصه گو و ژانری و جریان محور هستند. در حالی که کتاب های قفسه قرمز، روی ساختار، ضد ژانر بودن و جریان گریزی تاکید دارند.
«دیدار در کوالالامپور» نوشته ناصر قلمکاری صد و دوازدهمین عنوان مجموعه کتاب های قفسه آبی است که قصه اش درباره مهاجران است. شخصیت های مهاجر در این داستان، به دنبال بهشت خیالی خود هستند و به همین دلیل هر کاری می کنند؛ یکی هویتش را می بازد، یکی عشق زندگی اش را و دیگری هم جانش را از دست می دهد.
شخصیت های این رمان از ایران تا لنج های قاچاق انسان در اندونزی، کمپ های جزیره کریسمس استرالیا، کوالالامپور کشیده می شوند. این کتاب، دومین رمان ناصر قلمکاری بوده و با ۲۰ فصل نوشته شده است.
این کتاب با ۲۱۹ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۱۸ هزار ریال منتشر شده است.
کتاب دیگر قفسه آبی، «دستگاه گوارش» است که به قلم آیین نوروزی نوشته شده است. این کتاب، یک رمان کوتاه را در بر می گیرد و داستانش درباره یک پدر و پسر عجیب است که به آلمان سفر می کنند. «دستگاه گوارش» پس از داستان های کوتاه پیشین نوروزی، اولین رمان این داستان نویس است.
در داستان این کتاب که با طنز همراه است، پسر جوانی که به تازگی ماشینش در یک تصادف له شده، باید همراه پدرش به آلمان سفر کند تا پدر تحت عمل جراحی روده کوچک قرار بگیرد. جهانی که شخصیت پسر جوان با آن روبرو می شود، پر از مسائل تازه است و این مساله باعث می شود طاقت پسر تاب شود و در نهایت بخش هایی از هویت پنهان او و پدرش خود را نشان بدهند...
این کتاب با ۸۳ صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت ۸ هزار تومان به چاپ رسیده است.
کتاب جدید مجموعه «کتاب های قفسه قرمز» هم که ششمین عنوان این مجموعه است، اثری از قاسم شکری است که با نام «همزاد» چاپ شده است.
شکری پیش از این رمان، جایزه بهترین رمان متفاوت را در کارنامه خود ثبت کرده است. داستان «همزاد» درباره یک رمان نویس است و داستان از مقطع نوجوانی این شخصیت در شهر شیراز شروع می شود. رمان نویس داستان، از بد بودن ابایی ندارد و دوست دارد صادق هدایت باشد. او ذهن خیال بافی دارد و مدام با مرگ و تلخی اش روبرو می شود.
اتفاقات این رمان با ضرباهنگ تند و با سرعت رخ می دهند. رمان «همزاد» فصول مختلفی دارد که با شماره های نامرتب نامگذاری شده اند و اولین آن ها «پیش درآمد» نام دارد.
این کتاب هم با ۱۹۲ صفحه، شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۱۶ هزار تومان منتشر شده است.