صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

شیرشاه

کدام بازیگران صداپیشه «شیرشاه» می‌شوند؟

بازیگرانی که در نسخه جدید انیمیشن معروف «شیرشاه» نقش «سیمبا» و «اسکار» را صداپیشگی می‌کنند، معرفی شدند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، «هالیوود ریپورتر» نوشت: «دونالد گلاور» بازیگر «مریخی» و «چیوتل اجیوفور» هنرپیشه نامزد اسکار فیلم «۱۲ سال بردگی» در انیمیشن جدید «شیرشاه» به جای «سیمبا» و «اسکار» حرف می‌زنند.
«شیرشاه» یکی از چند اثر قدیمی «دیزنی» است که در کنار «سیندرلا»، «اژدهای پیت»، «دیو و دلبر» و «کتاب جنگل» با بازسازی در قالب رئال انیمیشن جان دوباره‌ای می‌گیرد.
«جان فاورو» کارگردانی «شیرشاه» جدید را که در حال حاضر به صورت رئال انیمیشن در لس‌آنجلس در دست ساخت است، بر عهده گرفته است. «فاورو» پیش از این، نسخه جدید «پسر جنگل» را ساخته بود.  
در این انیمیشن «دونالد گلاور» نقش بچه شیری را بازی می‌کند که قرار است به جای پدرش «موفاسا» (با صداپیشگی «جیمز ارل جونز») به تخت پادشاهی بنشیند. اما عمویش «اسکار» که باعث مرگ پدرش هم شده، قصد دراد «سیمبا» را هم از گردونه خارج کند.
«اجیوفور» بازیگر سیاهپوستی است که پیش از این در فیلم‌هایی چون «مرد نفوذی»، «۲۰۱۲»، «فرزندان انسان»، «گانگستر آمریکایی»، «سالت»، «ملیندا و ملیندا» و «۱۲ سال بردگی» ایفای نقش کرده است. «گلاور» هم در فیلم جدید «هان سولو»، «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه»، «مریخی» و «ماپت‌ها» ایفای نقش کرده است.
در نسخه اصلی این فیلم انیمیشنی هم که کمپانی «والت دیزنی» در سال ۱۹۹۴ منتشر کرد،‌ «ارل جونز» به جای «موفاسا» صداپیشگی می‌کرد. آهنگ‌ متن کارتون «شیرشاه» کاری از «التون جان» و «تیم رایس» بود و جایزه بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه اصلی فیلم رقابت‌های اسکار را کسب کرد. این قطعه بیش از ۱۴ میلیون نسخه فروش داشت.
علاوه بر این این بازیگران، چهره‌هایی چون «سث روگن»، «بیلی ایکنر» و «جان الیور» قرار است در نسخه جدید «شیرشاه» هنرنمایی کنند.
انیمیشن «شیرشاه» دومین انیمیشن پرفروش جهان و چهاردهمین فیلم پرفروش جهان در تمام دوران‌ها است. فروش یک میلیارد دلاری نسخه‌ سینمایی «شیرشاه» و فروش بالای نسخه نمایشی این کار نشان می‌دهد، این اثر از هر فیلم پرفروش‌ دیگری همچون قسمت‌های مختلف هشت‌گانه‌ «هری پاتر»، «تایتانیک» و مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان» پرفروش‌تر بوده است. براساس آمار «دیزنی»، فیلم «آواتار» با دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بیشترین فروش را در گیشه‌ی جهانی تجربه کرده است.
«شیر شاه» که از نگاه انجمن فیلم آمریکا یکی از ۱۰ فیلم برتر جهان در سبک انیمیشن است، در سال ۲۰۱۲ به صورت سه‌بعدی نیز در جهان اکران شد و باز هم به فروش بالایی دست یافت.