صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیرعامل بیمه دی خبر داد:

بیمه دی، پیش‌قدم در سرمایه‌گذاری کلان بر استارت‌آپ‌های بیمه‌ای

بیمه دی اعلام کرد این شرکت بر راه‌حل‌های مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه بیمه‌، سرمایه‌گذاری کلانی کرده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از آسیا نیوز: سید مجید بختیاری، مدیرعامل بیمه دی، در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران در حاشیه بیست‌و‌سومین دوره نمایشگاه الکامپ با بیان اینکه صنعت بیمه برخلاف دیگر حوزه‌ها برای تلفیق با فناوری اطلاعات حرکت کندتری در کشور داشته است اظهار داشت: بیمه دی به‌عنوان پیشرو در زمینه ورود به سازوکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، سرمایه‌گذاری کلانی در این زمینه انجام داده است و بنا بر اهمیتی که حوزه فناوری اطلاعات دارد، ردیف بودجه‌ای برای این مهم مصوب کرده است.
او افزود: نمایشگاه الکامپ خوشبختانه هر ساله روند روبه رشدی دارد و این رشد، شرکت‌های بیمه‌ای را مجاب به استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات و همچنین استفاده از پتانسیل‌ استارت‌آپ‌های این حوزه کرده است.
مدیرعامل شرکت بیمه دی در ادامه این نشست گفت: بیمه یک فعالیت فرایندی و محاسباتی است و ورود فناوری اطلاعات به آن مستلزم ایجاد زیرساخت‌هایی است که توانایی اجرای ایده‌ها و خدمات آنلاین را تسهیل کنند. به‌دلیل حساس بودن فرایندهای محاسباتی ،مالی و فرایندی، درهای شرکت‌های بیمه بر فناوری اطلاعات به‌سختی باز می‌شوند اما بیمه دی به‌عنوان یک شرکت پیشرو در این حوزه، سرمایه‌گذاری خود را از مدتی قبل آغاز کرده است و بر مبنای سیاست‌های پیش‌ رو از استارت‌آپ‌های فعال در این حوزه حمایت می‌کند.
او با بیان اینکه ورود استارت‌آپ‌ها و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در حوزه بیمه به‌دلیل مشکلات زیرساخت‌های کنونی تا کنون محقق نشده است گفت: فاز اول سرمایه‌گذاری بیمه دی بر طراحی نرم‌افزار مرکزی خدمات بیمه انجام شده است. متاسفانه نرم‌افزار مرکزی کنونی شرکت‌های بیمه به‌دلیل قدیمی بودن و عدم بروز رسانی، پتاسیل افزودن خدمات آنلاین را ندارد.
بختیاری ادامه داد: امروزه در دنیا خدمات بیمه‌ای موازی با دیگر صنایع و حوزه‌های خدماتی و مالی، همکاری نزدیکی با تکنولوژی‌های روز و فناوری اطلاعات دارند و به‌ همین دلیل است که خدمات با کیفیتی به مخاطبان خود ارائه می‌کنند.
او در این‌باره افزود: فناوری‌هایی مانند اینترنت اشیاء و اپلیکیشن‌های خدماتی فراوانی به حوزه بیمه ورود پیدا کرده‌اند. امروزه بیش از ۱۰ ترند در دنیا برای صنعت بیمه وجود دارد که حداقل ۵ مورد از آنها را می‌توان در کشور اجرا کرد؛ اما شرط ورود ایده‌های مبتنی بر وب و همچنین تولید ارزش افزوده برای بیمه‌گذارها، ایجاد زیرساخت فناوری اطلاعات در صنعت بیمه‌ای کشور است.
مدیرعامل این شرکت بیمه‌ای تاکید کرد: بیمه دی به‌عنوان پیشرو در فناوری اطلاعات، در صنعت بیمه‌ کشور این حرکت را شروع کرده است و با سرمایه‌گذاری وسیع در بخش زیرساخت‌ها، امیدوار به همکاری با استارت‌آپ‌های حوزه بیمه هستیم.
در ادامه این نشست مطبوعاتی احمدی، معاون برنامه‌ریزی و تحول بیمه دی، گفت: در حوزه بانکداری اغلب فعالان این حوزه با مفهوم فین‌تک آشنایی دارند اما در صنعت بیمه، اینشورتک در کشور یک واژه ناآشنا است و دلیل آن عدم بهره‌گیری شرکت‌های حوزه بیمه از فناوری اطلاعات است.

در این نشست همچنین مدیر طرح تحول شرکت دی و مدیر روابط عمومی این شرکت نیز حضور داشتند و پاسخگوی سوالات خبرنگاران و اصحاب رسانه بودند.