صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

استاندار تهران تاکید کرد

آمادگی کامل استان تهران برای برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری

استاندار تهران با تاکید بر آمادگی کامل استان تهران برای برگزاری مراسم تحلیف و تنفیذ ریاست‌جمهوری، افزود: تمامی تمهیدات لازم...
 
 برای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن این مراسم اندیشیده شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، سیدحسین هاشمی در حاشیه پنجمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران در جمع خبرنگاران، در خصوص آمادگی این استان جهت برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست‌جمهوری، گفت: تمام تمهیدات لازم برای هر چه بهتر برگزار شدن این مراسم  در سطح استان تهران فراهم شده است تا شاهد مراسمی باشکوه و عظیم باشیم چرا که در این مراسم مهمانان زیادی نیز شرکت می‌کنند.
تصویب طرح‌های توسعه‌ای استان در بخش‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است و با توجه به اینکه محیط زیست به عنوان یک اولویت در استان تهران قلمداد می‌شود طرح‌های توسعه‌ای در بخش‌های مختلف از جمله محیط زیست در جلسه امروز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: در حال حاضر از 41 طرح احداث تصفیه‌خانه در کشور، 10 طرح در استان تهران بوده که با احداث این 10 طرح، محیطی زیستی سالم برای مردم به ارمغان آورده می‌شود و همچنین محیطی پاک برای ادامه فعالیت به ویژه در بحث کشاورزی فراهم شده است. بی‌تردید می‌توانیم از پساب‌های تصفیه‌ شده در بخش کشاورزی استفاده کنیم و با توجه به خشکسالی که در سطح کشور وجود دارد این امر می‌تواند کمک بسزایی در توسعه بخش کشاورزی داشته باشد.
استاندار تهران از احداث و بهره‌برداری 13 تصفیه‌خانه دیگر در سطح استان تهران در دولت دوازدهم خبر داد و افزود: امیدواریم با بهره‌برداری از این 13 تصفیه‌خانه یک تصفیه‌خانه در هر شهر استان تهران ایجاد شود که در نتیجه این امر یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب پساب قابل استفاده خواهد شد که می‌توان با بهره‌گیری از این پساب در بخش کشاورزی از شرایط خشکسالی برنامه‌ریزی مناسبی برای توسعه داشته باشیم.
وی تاکید کرد: تصویب طرح‌های توسعه‌ای در سطح استان تهران راهکارهای مسیر آینده را به صورت شفاف مشخص می‌کند.
هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رتبه ممتاز بخش کشاورزی در نتیجه برآوردهای ملی در حوزه اقتصاد مقاومتی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: 14 دستگاه دیگر نیز در حوزه اقتصاد مقاومتی توانستند در سطح ملی رتبه ممتاز کسب کنند که این امر جای تقدیر و تشکر از مسئولین این دستگاه‌ها دارد.
استاندار تهران ادامه داد: در حال حاضر دسترسی به امکانات و تجهیزات در سطح استان تهران ایجاد شده و تنها با تصویب طرح‌های توسعه‌ای برخی نواقص مدیریتی نیز حل خواهد شد. البته سایر دستگاه‌های استان نیز نسبت به گذشته جهش قابل توجهی داشتند اما این 14 دستگاه توانستند در حوزه اقتصاد مقاومتی رتبه ممتاز کشوری را کسب کنند.
وی خطاب به مردم استان تهران درخواست کرد که در دو محور آب شرب و استفاده از برق، مدیریت مصرف را به طور جد مدنظر قرار دهند و گفت: در بحث آب شرب به لحاظ کیفیت هیچ مشکلی نداریم و مردم باید در حوزه مدیریت مصرف توجه ویژه‌ای را داشته باشند تا در آینده با کمبود آب مواجه نشویم. همچنین شهروندان باید توجه کنند که برق را نیز به موقع و درست مصرف کنند. بی‌تردید در مرداد ماه مصرف انرژی برق به پیک خود می‌رسد و با توجه به اینکه بیش از 50 درصد تجهیزات برق در استان تهران فرسوده است مردم باید کمک کنند تا به مرور همراه با مدیریت مصرف شهروندان این تجهیزات نوسازی شوند.