صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مولاوردی

الزامی برای داشتن سهمیه زنان در کابینه وجود نداشته است

معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اینکه گفته می شود سهمیه ای برای حضور زنان در کابینه دولت دوازدهم وجود دارد، مطرح نیست،

اما الزامی برای داشتن سهمیه زنان در کابینه وجود نداشته است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایرنا، شهیندخت مولارودی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا سهمیه زنان در کابینه دوازدهم کم شده است، افزود: سهمیه ای کم نشده است البته باید گفت هیچ الزامی وجود نداشته برای اینکه سهمیه ای برای حضور زنان در کابینه داشته باشیم که حتما باید این تعداد زن در کابینه باشد.
وی تصریح کرد: از این پس بایدمنتظر بود که مصوبه شورای عالی اداری به اجرا درآید تا به درصد خاصی برسیم و تا جایی که من می دانم وضعیت موجود حفظ شده است و سه معاون زن در کابینه ریاست جمهوری حضور دارند.
وی در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا با این شکل فضاسازی رسانه ای درباره خودتان موافق هستید آیا این مطالبات به صورت درست منعکس شده است؟ نیز گفت: اگر منشا آن خودمان باشیم مخالفم اما بدون هماهنگی بوده است و در واقع این کارکرد شبکه های اجتماعی و فضای مجازی است که خودش را نشان می دهد.
وی همچنین درباره این سوال که آیا این مطالبات به رئیس جمهوری انعکاس داده شده است؟ نیز افزود: فکر می کنم این مطالبات به ریاست جمهوری منتقل داده شود.
مولاوردی همچنین درباره اینکه چرا وزیر زن نداریم آیا در این زمینه صحبتی نشده؟ اظهار کرد: نه در این باره صحبتی نشده است.
وی درباره اینکه شما گفته اید که اختیارات معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری کم است و در واقع تشریفاتی است نظر شما در این زمینه چیست؟ تاکید کرد: من نمی دانم این مطلب را از کجا آورده اند چون معاونت زنان یک جایگاه ستادی و سیاستگذاری، راهبردی، پایش و نظارت دارد و انتظار کار اجرایی مانند یک وزارتخانه را نباید از معاونت زنان داشته باشیم.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: اما متاسفانه خیلی ها این انتظار را داشتند که در جایگاه اجرایی فعالیت داشته باشند و به این دلیل منتقد بودند چرا معاونت برای بیکاری زنان هیچ کاری انجام نداده است.
مولاوردی در پاسخ به این سوال که کمپینی که در توئیتر برای شما به راه افتاد به نفع شما در معادلات دولت بود یانه؟ اگر اتفاق نمی افتاد بهتر بود و چقدر انتظار این کمپین را داشتید؟ نیز اظهار کرد: من خارج از تهران بودم و وقتی متوجه موضوع شدم بیانیه ای در این زمینه صادر کردم که خاتمه پیدا کند و در مورد ارزیابی به نفع یا ضرر قضاوت زود است باید صبر کنیم ببینیم نتیجه چه می شود.
وی به این سوال که آیا شما در کابینه حضور دارید یا خیر؟ نیز اینگونه پاسخ داد که کمی صبر کنید متوجه می شوید ولی جایگاه فعلی حضور سه زن به عنوان معاون رئیس جمهوری در کابینه دولت حفظ شده است ولی جابجایی هایی صورت گرفته است، البته تعداد زنان کم نشده است.
معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره اینکه آیا در حد استاندار و معاونان آنان از حضور زنان خبری هست یا نه؟ گفت:انتخاب استاندارها مرحله بعد از تشکیل کابینه است.