صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت:

فناورسرای فرهنگی کرج در حوزه کارآفرینی دانش‌بنیان فعالیت می‌کند

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج گفت: فعالیت فناورسرای فرهنگی کرج با قوت بیشتر وارد فاز جدید شده است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از مهر، سید علی‌اکبر میروکیلی با اشاره به آغاز به کار آزمایشی مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی کرج در اوایل سال جاری اظهار کرد: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با ستاد توسعه فناوری‌های نرم معاونت علمی ریاست جمهوری انعقاد و طرح راه‌اندازی مرکز شکوفایی صنایع فرهنگی کرج باهدف کارآفرینی دانش‌بنیان، توجه به صنایع فرهنگی همچون صنایع‌دستی، صنایع گردشگری و صنعت محتوای دیجیتال و ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار گرفت.
وی با اشاره به فعالیت این مرکز در فرهنگسرای شاهد افزود: هم‌اکنون پس از گذشت چند ماه، دوره آزمایشی فعالیت این مرکز به اتمام رسیده که با توجه به نتایج مطلوب فعالیت آن، قرار است که این فرهنگسرا به فناورسرای فرهنگی تبدیل شود.
میروکیلی با اشاره به اینکه این مرکز به‌عنوان شتاب‌دهنده مستقیم عمل و از تیم‌های صاحب ایده حمایت می‌کند، عنوان کرد: درواقع یکی از اصلی‌ترین اهداف این مرکز، آموزش به جوانان در راستای استعدادیابی و شکوفایی استعدادهای آن‌هاست.
وی ادامه داد: در فناورسرای مذکور قرار است که استعدادهای برتر در راستای ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت شوند و ایده‌های آن‌ها تا رسیدن به بلوغ کامل تحت حمایت مجموعه قرار گیرد.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج از تحقق راهبردهای مدنظر مقام معظم رهبری در خصوص اشتغال با رویکردی نوین در این مرکز خبر داد و اعلام کرد: این مرکز در آینده به‌طورقطع می‌تواند زمینه‌ساز تولید و ارتقای دانش و کارآفرینی در کرج باشد و زمینه ارتقای زندگی شهروندان را فراهم کند.
وی گفت: با توجه به ایجاد معاونت اجتماعی در سازمان و در راستای تخصصی کردن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی، راه‌اندازی فناورسراهای تخصصی در این کلان‌شهر ادامه خواهد داشت.