صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

نسخه موبایلی دولت همراه آغاز به کار کرد

رییس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به نیاز به سلامت اداری، چابک‌سازی، شفافیت و کاهش هزینه‌ها در کشور، گفت: در این راستا دولت الکترونیکی با ۱۴ خوشه در کشور شروع به فعالیت کرده است و...
 از امروز نسخه موبایلی آن تحت عنوان دولت همراه آغاز به کار می‌کند.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از ایسنا، نصرالله جهانگرد امروز در مراسم رونمایی از فاز اول بهره‌برداری پروژه‌های خدمات الکترونیکی و خدمات همراه دستگاه‌های اجرایی در دولت یازدهم، اظهار کرد: در حال حاضر دولت الکترونیک به عنوان یک خدمت نوین در کشور آغاز می‌شود و در این چهار سال تلاشی برای بهره‌برداری آن صورت گرفته است.
وی ادامه داد: برای دیجیتال کردن خدمات در کشورها به جز کشورهای توسعه‌یافته غربی که این کار در آنها رشد کرده، کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین دو رویکرد دارند و آن تمرکز بر توسعه تجارت الکترونیک و ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین دولت الکترونیک و پیاده کردن زیرساخت‌های آن در ارکان کشور است.
رییس سازمان فناوری اطلاعات در ادامه بیان کرد: برای این کار لازم بود سه پدیده در کشور انجام شود، اینکه هویت یک فرد به طور دقیق قطعیت پیدا کند، هویت پول و قابلیت ثبت آن انجام شود و هویت آدرس مکان صورت بگیرد. این سه پدیده ستونهای شکل‌گیری سرویس‌ها هستند.
جهانگرد با بیان اینکه در این سال‌ها بروکراسی غلط رشد کرده و پیچیدگی باعث شده انواع توقعات ایجاد شود، گفت: نیاز به شفافیت، دسترسی به اطلاعات، چابکسازی، مشتری مداری، سلامت اداری باعث به وجود آمدن این پلتفرم شده است.
وی با بیان اینکه در موج اول وب سایت دستگاه ها را ایجاد کردیم، افزود: در ادامه، در آغاز دولت تدبیر و امید از سال ۹۲، شورای عالی فناوری اطلاعات تشکیل شد و ما سند چابکسازی نظام اداری تحت عنوان نقشه راه دولت الکترونیک را به تصویب رساندیم.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: نظام آدرس دهی کشور تحت عنوان G-NAF، انجام نظام کدگذاری تحت عنوان E-GIF، پروژه E-BOX و پالایش نظام اداری در راستای دولت الکترونیک انجام گرفته است. بدین ترتیب ۱۴ خوشه در کشور شروع به فعالیت کرده و ۱۲ دیتابیس اصلی نیز به تدریج رشد کردند.
جهانگرد ادامه داد: به همین دلیل امروز از ترکیب این دستگاه‌ها می‌توانیم اعلام کنیم پلت‌فرم پرتال دولت الکترونیک با امکان دسترسی به خدمات دولت فراهم شده است و نسخه موبایلی آن تحت عنوان دولت همراه آغاز به کار می‌کند.