صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان تاکستان مصوب شد:

شناسایی محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی شهرستان تاکستان

در دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان تاکستان در استان قزوین شناسایی محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی و تدوین برنامه عملیاتی...
 توسط شهرداری با نظارت و راهبری اداره کل راه و شهرسازی استان مصوب شد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، رافع ناصری فر رئیس اداره عمران بهسازی شهری این اداره کل با اعلام این موضوع گفت: دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان تاکستان به ریاست فرماندار و با حضور مهندس استادی معاون دبیرخانه ستاد ملی بازآفرینی و سایر اعضا برگزار شد.
ناصری فر در ادامه افزود: در این جلسه با بررسی وضعیت بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهر تاکستان توسط اداره کل راه و شهرسازی تاکستان، موضوع بازآفرینی و سند ملی راهبردی و چگونگی تهیه برنامه‌های مشترک بین دستگاه‌های اجرایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در خصوص برنامه زمان‌بندی کارگروه‌ها و ستاد بازآفرینی شهرستان و چگونگی ارتباط با ستاد بازآفرینی استان و همچنین تفاهم‌نامه‌های در دست اقدام شرکت عمران بهسازی شهری ایران در استان نیز توضیحاتی ارائه شد.
ناصری فر توضیح محدوده و پروژه‌های محرک توسعه، ایجاد دفاتر تسهیل گری و برنامه جامع اقدام مشترک ادارات را از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.
رئیس اداره عمران بهسازی شهری اداره کل راه و شهرسازی بیان داشت: شناسایی محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی و تدوین برنامه عملیاتی توسط شهرداری با نظارت و راهبری اداره کل راه و شهرسازی استان از اهم مصوبات این جلسه بود.
ناصری فر افزود: تدوین برنامه اقدامات مشترک دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد شهرستان و استفاده از اعتبارات شهرستانی در جهت فعالیت‌های بازآفرینی شهری محرک توسعه از دیگر مصوبات این جلسه بود.
لزوم استفاده از مشارکت مردم و حرکت بر اساس برنامه ضرورت‌های تحقق اهداف بازآفرینی
سیاوش طاهرخانی فرماندار شهرستان تاکستان نیز در این جلسه با اشاره به لزوم اهمیت بازآفرینی، بر مشارکت مردم و استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل موجود در شهرستان تأکید کرد و گفت: داشتن برنامه برای فعالیت در حوزه بازآفرینی امری بسیار ضروری است.
طاهرخانی افزود: با داشتن برنامه‌ریزی دقیق و مدون حتی با اعتبارات کم و منسجم نیز می‌توان فعالیت‌های خوبی در سطح شهرستان انجام داد.