وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح بخشی از کریدور شماره ۱۰ در استان کردستان خبر داد: با هدف توسعه زیرساختهای حمل ونقل هوایی...
و ریلی در این استان از هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران خواستم تا برنامهریزی دقیقی برای آغاز پروازهای فرامرزی از فرودگاه سنندج به کشورهای همسایه داشته باشد.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۷۵ کیلومتر از بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه به عنوان بخشی از کریدور شماره ۱۰ گفت: در ابتدا از مهندسان، مشاوران و پیمانکاران که زحمت زیادی را در ساخت و تکمیل این کریدور دارند تشکر میکنم. اینکه علیرغم همه تنگناهای مالی ماموریت خود را به نحو احسن انجام میدهند قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه همواره گفتهام زاگرس یک خطه تمدنی برای ایران است افزود: تاریخ ایران و تمدن ایرانشهری همواره به این خطه مدیون است. آثاری با بیش از ۲ هزار سال قدمت در کردستان وجود دارد که نشان دهنده سهم بالای استان در پایداری تمدن ایرانشهری است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همواره بیش از مسائل عمرانی و فیزیکی این منطقه ظرفیت انسانی و فرهنگی آن و نقش مهمی که در توسعه ایران دارد برای من مهم بوده است. به همین دلیل بود که توسعه این منطقه را در قالب کریدور شماره ۱۰ به عنوان یک ایده طراحی کردیم.
آخوندی توضیح داد: براساس این طرح ۵ استان را در داخل به یکدیگر متصل میکنیم و در گام بعدی با اتصال فراسرزمینی به اروپا و جنوب خلیج فارس توسعه کریدور شماره ۱۰ را رقم میزنیم.
این مقام مسئول به موقعیت خاص و مهم کردستان در مسیر توسعه کریدور شماره ۱۰ اشاره کرد و گفت: به راحتی میتوانیم این کریدور را تا مدیترانه ادامه دهیم. هماکنون ریل ما تا نقده آماده شده است و وقتی به سنندج برسد میتواند تا کردستان عراق ادامه داشته باشد و از این طریق خط ریلی این کریدور نیز کامل شود.
وی ادامه داد: بیشترین منابع آب در این منطقه قرار دارد و ۱۷ درصد جمعیت کشور در کریدور شماره ۱۰ قرار دارد. بنابراین با توجه و توسعه به این منطقه توسعه توریسم نیز اتفاق میافتد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شبکه حمل ونقل این منطقه فقط راهی نیز و ریل و هوا را نیز شامل میشود گفت: نهایتا باید راه و ریل را به دریا متصل کنیم و این منطقه را به سمت توسعه فرامرزی ببریم.
آخوندی با بیان اینکه تلاش کردهایم بتوانیم زیرساخت حمل ونقل هوایی را در این منطقه توسعه دهیم گفت: فرودگاه سنندج و سقز نقش مهمی در منطقه دارند و باید به فرودگاههای پیرامون خود متصل شوند و این مهم در برنامه اصلی من است.
وی به سفر امروز خود با ناوگان ATR به سنندج اشاره کرد و گفت: خرید هواپیماهای ATR با این هدف انجام شد که فرودگاههای کوچکتر نیز به نسبت فرودگاههای بزرگتر فعال شود. رونق فرودگاههای کوچک با ناوگان ATR امکان پذیر است و ما تنها با خرید این هواپیماها میتوانستیم پروازهای کوچک را برقرار کنیم و کار را برای سفر تجار، گردشگران، دانشگاهیان آسان سازیم.
آخوندی با اعلام اینکه تا ۳ هفته دیگر پروازهای تهران-سنندج با این هواپیماها برقرار میشود گفت: به ایرانایر دستور دادم ا از فرودگاه سنندج به مناطق فرامرزی هرچه سریعتر پرواز دایر شود تا ما بتوانیم ارتباط این منطقه با پیرامون آن را برقرار کنیم و به سنندج را به شبکه فرامرزی متصل نماییم.
وی همچنین به گسترش شبکه ریلی در این منطقه اشاره کرد و گفت: اتصال همدان به سنندج برای ما بسیار مهم است. البته ۶۰ درصد پیشرفت کاردر بخش زیرساخت داشتهایم و عملیات ریلگذاری در ۴ قطعه ادامه دارد.
وزیر راه و شهرسازی با توضیح اینکه در سال ۹۶ اتصال ۵ مرکز استان را در اولویت قرار دادیم گفت: سنندج در گام بعدی به عنوان ۵ مرکز دوم اتصال ریلی انتخاب خواهد شد.
آخوندی با بیان اینکه پروژههای در حال اجرا در استان بسیار سنگین است گفت: رقم نهایی کردن عملیات پروژه قطار همدان به سنندج رقم بزرگی است که نهایتا امیدوار هستم علیرغم همه تنگناهای مالی تعهدات خود را برای کردستان عملی کنم و شاهد رفاه و امنیت بیشتر مردم این منطقه باشم.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در آیین افتتاح ۷۵ کیلومتر از بزرگراه میاندوآب- کرمانشاه به عنوان بخشی از کریدور شماره ۱۰ گفت: در ابتدا از مهندسان، مشاوران و پیمانکاران که زحمت زیادی را در ساخت و تکمیل این کریدور دارند تشکر میکنم. اینکه علیرغم همه تنگناهای مالی ماموریت خود را به نحو احسن انجام میدهند قابل تقدیر است.
وی با بیان اینکه همواره گفتهام زاگرس یک خطه تمدنی برای ایران است افزود: تاریخ ایران و تمدن ایرانشهری همواره به این خطه مدیون است. آثاری با بیش از ۲ هزار سال قدمت در کردستان وجود دارد که نشان دهنده سهم بالای استان در پایداری تمدن ایرانشهری است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همواره بیش از مسائل عمرانی و فیزیکی این منطقه ظرفیت انسانی و فرهنگی آن و نقش مهمی که در توسعه ایران دارد برای من مهم بوده است. به همین دلیل بود که توسعه این منطقه را در قالب کریدور شماره ۱۰ به عنوان یک ایده طراحی کردیم.
آخوندی توضیح داد: براساس این طرح ۵ استان را در داخل به یکدیگر متصل میکنیم و در گام بعدی با اتصال فراسرزمینی به اروپا و جنوب خلیج فارس توسعه کریدور شماره ۱۰ را رقم میزنیم.
این مقام مسئول به موقعیت خاص و مهم کردستان در مسیر توسعه کریدور شماره ۱۰ اشاره کرد و گفت: به راحتی میتوانیم این کریدور را تا مدیترانه ادامه دهیم. هماکنون ریل ما تا نقده آماده شده است و وقتی به سنندج برسد میتواند تا کردستان عراق ادامه داشته باشد و از این طریق خط ریلی این کریدور نیز کامل شود.
وی ادامه داد: بیشترین منابع آب در این منطقه قرار دارد و ۱۷ درصد جمعیت کشور در کریدور شماره ۱۰ قرار دارد. بنابراین با توجه و توسعه به این منطقه توسعه توریسم نیز اتفاق میافتد.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شبکه حمل ونقل این منطقه فقط راهی نیز و ریل و هوا را نیز شامل میشود گفت: نهایتا باید راه و ریل را به دریا متصل کنیم و این منطقه را به سمت توسعه فرامرزی ببریم.
آخوندی با بیان اینکه تلاش کردهایم بتوانیم زیرساخت حمل ونقل هوایی را در این منطقه توسعه دهیم گفت: فرودگاه سنندج و سقز نقش مهمی در منطقه دارند و باید به فرودگاههای پیرامون خود متصل شوند و این مهم در برنامه اصلی من است.
وی به سفر امروز خود با ناوگان ATR به سنندج اشاره کرد و گفت: خرید هواپیماهای ATR با این هدف انجام شد که فرودگاههای کوچکتر نیز به نسبت فرودگاههای بزرگتر فعال شود. رونق فرودگاههای کوچک با ناوگان ATR امکان پذیر است و ما تنها با خرید این هواپیماها میتوانستیم پروازهای کوچک را برقرار کنیم و کار را برای سفر تجار، گردشگران، دانشگاهیان آسان سازیم.
آخوندی با اعلام اینکه تا ۳ هفته دیگر پروازهای تهران-سنندج با این هواپیماها برقرار میشود گفت: به ایرانایر دستور دادم ا از فرودگاه سنندج به مناطق فرامرزی هرچه سریعتر پرواز دایر شود تا ما بتوانیم ارتباط این منطقه با پیرامون آن را برقرار کنیم و به سنندج را به شبکه فرامرزی متصل نماییم.
وی همچنین به گسترش شبکه ریلی در این منطقه اشاره کرد و گفت: اتصال همدان به سنندج برای ما بسیار مهم است. البته ۶۰ درصد پیشرفت کاردر بخش زیرساخت داشتهایم و عملیات ریلگذاری در ۴ قطعه ادامه دارد.
وزیر راه و شهرسازی با توضیح اینکه در سال ۹۶ اتصال ۵ مرکز استان را در اولویت قرار دادیم گفت: سنندج در گام بعدی به عنوان ۵ مرکز دوم اتصال ریلی انتخاب خواهد شد.
آخوندی با بیان اینکه پروژههای در حال اجرا در استان بسیار سنگین است گفت: رقم نهایی کردن عملیات پروژه قطار همدان به سنندج رقم بزرگی است که نهایتا امیدوار هستم علیرغم همه تنگناهای مالی تعهدات خود را برای کردستان عملی کنم و شاهد رفاه و امنیت بیشتر مردم این منطقه باشم.