صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

مدیر مرکز نمایشگاه بین المللی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:

نمایشگاه سنگ و معادن در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود

مدیر مرکز نمایشگاه بین المللی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: نخستین نمایشگاه تخصصی و صادراتی معدن، صنایع معدنی، سنگ های...
 تزئینی، ماشین آلات و صنایع وابسته از 17 تا 20 مرداد سال جاری در منطقه آزاد ماکو برگزار می شود.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از فرینا، حسن الهوردی زاده با اشاره به اهمیت این نمایشگاه به عنوان مهمترین رویداد نمایشگاهی در بخش معدن استان افزود: این نمایشگاه با حضور بیش از 80 فعال بخش معدن در سالن نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو و فضای باز محوطه پارک امام خمینی (ره) برگزار می شود.
وی اضافه کرد: شرکت کنندگان در زمینه انواع سنگ های معدنی، تزیینی، تجهیزات و ماشین آلات، ابزار آلات سنگبری و فرآوری، معادن سنگ و تکنولوژی استخراج، تجهیزات و ماشین آلات سنگبری، خدمات و صنایع وابسته حضور خواهند داشت
مشاور نمایشگاهی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو هدف از برگزاری این نمایشگاه را تحقق اقتصاد مقاومتی با تکیه بر اشتغال و حمایت از تولید ملی، ایجاد فضای رقابتی جهت ورود به بازارهای جدید، ارایه ظرفیت ها و معرفی معادن منطقه، اخذ سفارش از مشتریان جدید، کانال های توزیع و ایجاد نمایندگی، تبادل اطلاعات و تجربه ها عنوان کرد.
وی اظهار داشت: سرمایه‌ گذاران ماکو را به عنوان بهشت معادن شمالغرب می شناسند بطوریکه که هم اکنون 43 معدن در منطقه آزاد ماکو ثبت شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر معادن سنگ تزئینی که عمدتا در این معادن سرمایه گذاری شده است، معادن فلزی مانند مس (مس قره تپه و قره آغاج)، آهن و غیرفلزی شامل سلیس (ایلان قره و عیسی خان) و منیزیت و همچنین مواد معدنی شامل سنگ لاشه، بازالت صنعتی، شن و ماسه ، آهک ، گچ نیز جزو معادن دارای پتانسیل و فعال منطقه هستند.
وی ابراز امیدواری کرد: نمایشگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو در آینده نزدیک به ویترین تجارت بین المللی ایران در دروازه اروپا تبدیل شود.
منطقه آزاد ماکو به واسطه وجود معادن مس، سیلس، منگنز، تراورتن، آهن و غیره، بهشت معدنی شمال آذربایجان غربی است و راه اندازی صنایع بالا دستی و پایین دستی این منطقه را به منطقه ای مهاجر پذیر تبدیل کرده است.
پتانسیل بسیار بالای منطقه آزاد ماکو درحوزه معدن ، فرصت های کم نظیر سرمایه گذاری پیش روی سرمایه گذاران و تولید کنندگان قرار داده است.
لازم بذکر است این نمایشگاه به مدت چهار روز برای بازدید علاقه مندان به این صنعت دایر خواهد بود.