صفحه اصلی / آرشیو مطالب روزنامه کسب و کار

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت:

همکاری محیط زیست و صنعت پتروشیمی در بخش مدیریت پساب‌ها

معاون سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در دولت یازدهم با بسیاری از صنایع از جمله صنعت پتروشیمی....
 در حوزه مدیریت پساب‌ها و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی همکاری‌های تنگاتنگی داشته است.
به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شانا، سعید متصدی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، امروز (دوشنبه، نهم مردادماه) در همایش راهبردهای توسعه پایدار در صنعت نفت که در محل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد گفت: نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر صنایع وابسته به فرآورده‌های نفتی جزو ذخایر یک جامعه به شمار می‌آیند و ما باید به اندازه و حق خودمان از این ذخایر و منابع خدادادی استفاده کنیم.
وی با بیان این‌که ما هیچگاه نگران کمبود منابع نفتی خود نبوده‌ایم، افزود: ایران دارای منابع عظیم نفت و گاز است، وجود این منابع باعث شده است که ما هیچ وقت نگران هدر رفت و یا کمبود این منابع طبیعی نباشیم و از این منابع عظیم مراقبت نکنیم.
معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این‌که نباید به منابع طبیعی نگاهی مصرفی داشت، تصریح کرد: استفاده از فناوری‌های روزآمد دنیا برای استخراج و استفاده از منابع طبیعی همچون نفت و گاز، سبب حفاظت از محیط زیست، کاهش آلودگی‌ها و جلوگیری از هدر رفت این منابع می‌شود.
متصدی ادامه داد: نگاه‌ها و رویکردها به موضوع محیط زیست باید تغییر کند، توسعه نیاز کشور است، اما این توسعه نباید موجب تخریب محیط زیست شود، صنعت نیز باید قبول کند که در کنار محیط زیست رشد و توسعه خواهد یافت.
وی گفت: سازمان حفاظت محیط زیست در دولت یازدهم با بسیاری از صنایع از جمله صنعت پتروشیمی در حوزه مدیریت پساب‌ها و کاهش آلودگی‌ها همکاری‌های تنگاتنگی داشته است.
متصدی اقتصاد سبز و دوار را لازمه حیات محیط زیست کشور دانست و افزود: منابع طبیعی که هم اکنون در کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند ابدی نبوده و روزی پایان خواهند یافت، پس باید سعی کنیم برای استفاده و بهره برداری از آن‌ها از فناوری‌های نو استفاده کنیم تا هدر روی و آلودگی آن‌ها کمتر باشد.